lördag 18 mars 2023

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Igår lurade jag blogghjälpen. Jag satt jättefint på golvet och då skulle hon så klart blixtra mig. Men precis när hon tryckte av så reste jag mig! Det var jättekul. Hon tror visst att det är OK att blixtra mig hur mycket och när som helst. Nu har hon nog lärt sig att det inte är så!

Annars är det mycket att göra. Ni som följer oss på facebook har kanske läst om Lilla  B. Han kom till oss som en stor trasselsudd och mådde inte alls bra. Till råga på allt visade det sig när han blivit rakad, att han hade svårt att röra sig. Det är klart att jag genast startade in insamling till hans vettiskostnader. Vi hoppas han kommer klara sig och vi kämpar som bara den för att han ska göra det.

Nu ska jag ta tass om öppet hus! Jag tycker ni ska komma hit och träffa oss! Butiken är öppen 12-14 och katthemmet 13-15.

2 kommentarer:

  1. Haha bra att du skojar med blogghjälpen när hon håller på och blixtrar på dig. Sådant gör man inte ostraffat! Fast jag tror hon kommer att försöka igen! Sådana är ju tvåbeningar!
    Vi har ju inte den där facebook så vi ser inte vad som händer där. Vi hoppas i alla fall att det går bra för Lilla B. Det är allt bra tur att katthemmet finns som kan ställa upp och hjälpa. Att ni gört allt ni kan vet vi ju.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, fast om hon försöker igen kommer jag busa igen! Det finns flera som inte har fb. så vi kanske berättar lite mer i bloggen sen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...