tisdag 21 september 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Här jobbar man och sliter för att allt ska bli bra, men när man äntligen unnar sig en liten matbit - vem tror ni är där och blixtrar då? Och då hade jag precis lagt sista tassen vid allt som behövdes till styrelsemötet som var igår kväll.

Undrar när man ska få ordentlig lön för mödan. Visserligen fick vi godis av blogghjälpen igår, men som vanligt var det förstås ynkligt lite. 

Sen sa jag att vi skulle ha loppis utanför katthemmet på lördag om vädret är OK. Där var jag benhård så de vågade inte säga emot mig, så kom på lördag mellan 11-13. Då kommer det finnas fina saker att köpa!

4 kommentarer:

  1. Mjau, vad du sliter med allt på katthemmet. Är det godiset som ligger utspritt i vänstra skålen? Det syns ju knappt.
    Hoppas på fint väder på Loppisen och att ni får sålt många fina saker, så att du kanske kan få litet mer godis än det som syns på bilden.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, skarp iakttagelse där. Godiset syns knappt. Och vet du varför? För att vi får så pyttelite.

      Radera
  2. Inte ens äta i lugn och ro får du göra! Det är förskräckligt!
    Godis är väl en bristvara kan jag tro.
    Vi kikade på väderprognosen för lördag och det ser lovande ut. Hoppas det kommer jamarmånga på loppisen!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, nä, inte ens det. Undrar när man får jobba ifred.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...