onsdag 26 maj 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Idag tyckte Mario att det var vår tur att berätta lite om katthemmet. Lilla F, som vi skrev om och som var tvungen att operera bort ett öga, fick lite feber häromdagen, men den verkar gå ner nu utan att han behöver uppsöka vettisen igen.

Sen har vi fått meddelande från vår företrädare, Frasse, som ju var bloggkatt före mig. Så här skriver han:

Jag tänkte jama lite om hur vi har det här i vårat för alltid hem. 

Matte och husse är för det mesta snälla. Både jag och Dexter tycker att de lyssnar på oss, de har köpt nya större kattlådor och möblerat om för att vi tyckte att lådorna inte stod på bra ställen. De lyssnade även på oss när vi ville ha fler fönstersängar samt när vi ville kunna komma åt några ytor högt upp, de köpte en byrå så vi kan hoppa upp lättare. Tydligen så är Eve (katt-tanten som redan bodde här) inte ett dugg intresserad av att vara högt upp. Mycket konstigt tycker både jag och Dexter.

Jag kommer väldigt bra överens med Eve, hon är trevlig och snäll, hon leker lite med mig ibland. Fast jag tycker hon blir trött alldeles för fort! Dexter tycker att Eve är läskig ibland, men  de kommer bättre och bättre överens. Fast ibland bråkar de lite grann. Men matte eller husse kommer alltid och styr upp det hela om det går för långt! Känns tryggt att de har koll.

Jag sa jue att matte och husse är snälla men ibland är de verkligen inte det! Igår kväll tog husse bort all våran mat! Jag protesterade på alla tänkbara vis under natten men husse brydde sig inte, matte var på något som kallas nattjobb. När hon kom hem på morgonen så berättade vi alla tre om husses påhitt och trodde matte skulle rätta till allt. Men där tog vi fel! Hon sa att vi får vänta tills jag och Eve haft besök av vettis innan vi får mat. Kan ni förstå hur elakt av dem det var!

Sen hamnade jag och Eve i varsin bur, jag var superobekväm och låg helt stilla, Eve jamade och visade tydligt vad hon tyckte om buren. Vi var nog båda två lite rädda. Jag tyckte det var konstigt att inte Dexter var i en bur. Men matte var där bredvid oss och försäkrade oss om att vi inte ska åka någonstans, och att Dexter redan haft sitt årliga vettis besök. 

 Besöket gick bra, jag kämpade emot lite men det var mest för att man måste visa att man kan. Eve fick sova då hon inte tycker om vettis. Vettis dillar om att jag ska gå ner i vikt, oförskämt tycker jag! Eve har tydligen något knas med sina njurvärden och ska få hjälp med det. Det gjorde matte ledsen att höra men hon förstår att Eve är gammal och att man inte kan göra något åt det mer än att jobba förebyggande.

Nu ska jag gå och äta! Maten är återigen där den ska vara och alla är nöjda.

 Många nospussar från oss alla!

 // Frasse med familj

9 kommentarer:

  1. Ja en sak är då alldeles säker: Frasse och Dexter har kommit till ett kattparadis! De kunde inte ha det bättre med en så snäll och omtänksam husse och matte. Tråkigt med lite dåliga njurvärden men det blir bättre med medicin.
    Rätt vad det är dyker ditt, Marios och Lilla F:s kattparadis också upp.
    Vi blir glada att läsa att Lilla F är på bättringsvägen

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Ja, ett sånt hem önskar vi oss också!

      Radera
  2. Jamarkul att läsa att Frasse och Dexter har det så bra och att de styr och ställer i sitt hem och med matte och husse!! Hihihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, Frasse och Dexter vet minsann hur man ska behandla sina människor.´

      Radera
  3. Det är alltid lika kul att läsa hur de tidigare bloggkatterna har det. Och tänk, en dag kommer du också vara en "tidigare bloggkatt"!
    Och så håller jag tassarna för lilla F!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, tror du jag kommer vara tidigare bloggkatt också? Det ser jag fram emot.

      Radera
  4. Åh vad roligt med en hälsning från Frasse och Dexter! De har verkligen fått ett toppenhem! "kurr"
    Vi håller tassarna för att tant Eve får må bra i många år till
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alica, vi tror nog att Eve får den bästa vård hon kan få. Det kommer nog Frasse och Dexter att se till också.

      Radera
  5. Jag heter Robert Knight, från Förenta staterna,
    Jag är skild från en son och min son heter Felix, han är 12 år nu,
    Jag hade en dålig upplevelse i mitt tidigare förhållande, det är en väldigt lång historia men jag kommer att förkorta det för att du ska förstå att vi ibland måste fatta ett personligt beslut för att få det som tillhör dig.
    Min fru skildes från mig för att gifta mig med en annan man som bodde i samma stad. Jag bad henne om ursäkt och jag bad henne att återvända till mig och till vår son,
    för några dagar sedan läste jag en artikel på förhållandeblogg publicerad av Maria Anderson från Sverige, hon delade en livsrelationsupplevelse på en blogg och hon skrev ut e-postadressen till Dr. Oduduwa Love Spell Caster som kan återställa trasigt kärleksäktenskap och få tillbaka tillbaka ex kärlekspartner inom 3 dagar.
    Jag trodde aldrig på magi, förrän min son sa att jag hellre skulle prova att få sin mamma hemma.
    Jag skickar ett e-postmeddelande till den e-postadress som anges på bloggen för att kontakta Dr. Oduduwa kärleksstav. Jag förklarade för honom allt som händer mellan mig och min före detta fru.
    Jag fick ett svarsmeddelande att han kan hjälpa mig att få henne tillbaka hem för att älska och lita på mig som mer än någonsin tidigare, jag försökte det och jag var glad att följa alla instruktioner från Dr.Oduduwa kärleksstav. Bara några dagar efter att jag fick ett telefonsamtal från min före detta fru Laura, bad hon om ursäkt för mig, Laura gick tillbaka hem, hon grät och ber om ursäkt till vår son Felix för att hon lämnat honom så länge.
    det fungerar som magi verkligen för det är så fantastiskt hur kärleksstav fungerar så effektivt inom tre dagar stavningsbön.
    Jag rekommenderade starkt alla som läser detta vittnesbörd och som genomgår förhållandeproblem att söka hjälp för att återställa sann kärlek och förtroende till kärleksförhållande. oavsett hur länge din partner lämnade dig kan de fortfarande återvända till dig.
    det fungerar för mig och så många andra har sagt bra kommentarer om den här stora mannen Dr. Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...