fredag 14 augusti 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Idag har jag en lite annorlunda blogg.  Det är nämmligen en av våra snälla volontärer som visar en helt vanlig arbetsdag för mig.

Hon har gjort en serie med bilder, så ni kommer få följa mitt arbete i flera inlägg.

Det första inlägget består av tre bilder och texten under bild 1 är:

Men snälla, nu har jag verkligen ingen tid för att leka med dig…  Ser du inte det? Jag jobbar!

Under bild 2:
Okidoki, här har vi pennan…

Under bild 3:
Hmm, vilken tass var det nu…?

I nästa inlägg kommer tre bilder till!

6 kommentarer:

  1. Oj, vad roligt att se dig arbeta. Det ska bli spinnande att se fortsättningen.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag tycker det är viktigt att visa hur mycket vi bloggkatter har att göra.

      Radera
  2. Det var en bra volontär som låter oss se hur din arbetsdag ser ut! 😊
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi har så många bra volontärer och vi är så tacksamma för dom.

      Radera
  3. Frasse!! Du menar alltså att du kan skriva?!..med en penna, det har inte jag lärt mig ännu! Har 'bara' lärt mig att kattentera och använda tangenterna på datorn. Jag vill också skriva med en penna verkar så roligt?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, klart du ska lära dig skriva med penna. Det är inte så svårt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...