onsdag 18 september 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Idag är det bissniss äs josjoal. Det är utrikiska och betyder att jag jobbar som vanligt.

Ni kanske har sett att våra politiker lagt fram en ny budget idag. Jag önskar att en katt vore finansminister, för då hade det satsats mycket mer pengar på djur. Som det nu är ser jag inte att ett enda öre satsas på oss.

Och tänk om det fanns en Greta som talade om att vi djur ingår i världsalltet och att vi har rätt att behandlas på ett bra sätt. Vi är också en del av miljön. Men tills det dyker upp en sån person kommer jag fortsätta jobba för att vi ska få det bättre - på mitt lilla sätt.


4 kommentarer:

  1. Håller med dig i allt du säger.
    Greta borde även nämna djurens del i världsalltet (som du säger). Alla påverkas av klimatet och djuren är de som förlorar mest eftersom de inte har något att säja till om, tyvärr.
    Undrar om våra s.k. politiker har djur? Eller gamla föräldrar? Eller behöver sjukvård själva?
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, man kan ställa många frågor till de som bestämmer. Inte bara i vårt land utan i hela världen.

      Radera
  2. Husse har följt hela debatten om budgeten idag. Inte en enda person nämnde ens ordet djur. Det är så fruktansvärt dåligt. Mer fokus på djuren NU! DET vill vi se! Vi håller med om allt "Anonym" skrivit här ovanför!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam tycker det läggs många pengar på konstiga saker. Pengar som istället skulle kunna gå till att förbättra för djuren.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...