torsdag 1 februari 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus. Vi hade flera besökare. De vandrade omkring i kattsalen och tittade på oss katter.

Eftersom det inte var så många besökare öppnade blogghjälpen vår burdörr. Smulan stack ut direkt, men jag tyckte nog det var lite läskigt när det gick omkring främmande människor där ute, så jag stannade kvar i buren.

Det visade sig vara en bra strategi, får blogghjälpen kom in till mig och sen hade vi jamarmys! Hon fick klappa mig hur länge som helst och jag trampade med tassarna och strök mig mot blogghjälpens hand.  Det var mysigt. Tror blogghjälpen tyckte det var allra mysigast.

Sen kom vår Tina med Röda Pricken. Då hade jag inte tid med myset längre för är det nåt jag går igång på så är det Röda Pricken! En dag ska jag nog fånga den!

12 kommentarer:

  1. Så härligt att du tycker om att kela, visst är det mysigt när man vågar lita på tvåbeningarna. Den där röda pricken är jamar rolig att jaga, men den är svår att äta har vi märkt. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, fast jag tror att pricken är god när man väl får tag i den!

      Radera
  2. Du kommer att bli en riktigt kelen kisse till slut.
    Har också jagat den röda pricken i flera år nu, men den är svår att få tag i, och om man lyckas glider den ur tassen direkt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag tror faktiskt att jag kan bli en riktig goskatt!

      Radera
  3. Men vilken smarting du är! Du fick en massa gos och sedan en kul jakt, även om den röda pricken smet undan. Så visst var det ett klokt val att strunta i kattsalen den här gången även om dörren stod öppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, man räknar ju ut vad som är bäst!

      Radera
  4. Du påminner mycket om min kompis. Hon var jätteblyg när hon flyttade hit. Det var då det. Nu kan hon trampa på husses mage eller rygg hur länge som helst innan hon lägger sig till rätta och somnar. Sen kan hon ligga på husses rygg halva natten så han inte kan röra sig. Hihi
    Tror du kommer att bli likadan i ditt för-alltid-hem.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vad kul! Jag tror jag också ska ligga på min människas rygg eller mage när jag väl får nån.

      Radera
  5. Du ser så lugn och trygg ut på bilden! Buff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, jag kände mig alldeles avslappnad!

      Radera
  6. Vi blir så glada när vi läser hur du gillar gos! Det är ju härligt! Nu kommer nog dina människor snart tror vi. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är ju inte alls så farligt som jag trodde förut!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...