söndag 31 december 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen uppe hos oss för att önska gott nytt år bland annat. Som ni ser på bilden fick hon klappa mig. Efter en stund la jag mig tillrätta och medan blogghjälpen klappade  - BÖRJADE JAG SPINNA!

Blogghjälpen sa att det var en väldigt fin nyårspresent jag gav henne. Sen sa hon att vi inte skulle bli rädda om några dummisar började smälla och ha sig , men hon hoppades att vi inte skulle höra nåt av allt smällande som pågår i Södertälje.

Jag sa att jag tycker de som absolut måste smälla kunde åka ut till en obebodd ö långt, långt ute till havs. Där kunde de smälla.

Men till er andra - ni som är omtänksamma och inte smäller - önskar jag och blogghjälpen ett

GOTT NYTT ÅR!

12 kommentarer:

  1. Vi hoppas verkligen att det inte blir så mycket smällare! Vi hoppas att ni får ett riktigt Gott nytt år där alla katter får ett eget föralltid hem. Nosbuffar och PS om du ska ha nyårsfest så har vi laddat kattikoptern så att den är klar när matte somnat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary hi-hi, ni är alltid välkomna på party här när matte har somnat!

      Radera
  2. Söta Tessie, förstår att blogghjälpen blev jamarglad över nyårspresenten! Om det blir för läskigt i natt kan ni ju ta kattikoptern och komma till oss, här i skogen är det lugnt även på nyårsafton. Men å andra sidan bör du nog som bloggkatt INTE lämna katthemmet ikväll, många av dina kompisar behöver nog stöd om det börjar panga!?

    SvaraRadera
  3. Den bilden säger allt även om vi inte hör dig spinna. Att blogghjälpen blev jamarglad förstår vi verkligen!
    En kisse som njuter och spinner är det bästa som finns.
    Här hos oss på landet har vi inte hört något smällande alls än.
    Hoppas du och dina kompisar på katthemmet slipper alltför mycket (bäst vore om ni slapp allt) smällande.

    GOTT NYTT ÅR till er på katthemmet och alla snälla djurvänner!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Gott Nytt År till er också!

      Radera
  4. Jag bor i natt på ett hotell vid Arlanda flygplats. Förstod inte först varför det kom den ena hunden efter den andra och checkade in med sina människor!? Visade sig att de bor här i natt för de vill slippa smällarna hemma där de bor! Bedrövligt men fint att deras människor har möjlighet att göra så för dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svens matte, det har visst haft särskilt öppet för rädda djur sen 2013 tror jag. Bra att det finns men bedrövligt att det behövs.

      Radera
  5. Å, så mysigt att du spann när blogghjälpen klappade dig!Bättre nyårspresent kunde blogghjälpen knappast fått.

    Hoppas ni har haft det lugnt och skönt utanför katthemmet under nyår. Inga smällare eller raketer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, alldeles utan smällare har det förstås inte varit, men det var mycket värre på andra håll i stan.

      Radera
  6. En perfekt nyårspresent!
    Vi hoppas att det inte blev för mycket smällande, för det är riktigt jobbigt. Ta tass om er alla på katthemmet.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam såg att blogghjälpen uppskattade presenten.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...