torsdag 7 december 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus. Nån kompis fick flytta till sitt nya hem, en annan fick en intresseanmälan. Jag tog det lugnt. Blogghjälpen säger att vi nog måste vänja mig lite till med att bli klappad innan också andra kan komma och se hur mysig jag blivit.

Jag har inte så bråttom. Jag har bott så länge på katthemmet att jag inser att det viktigaste är att jag får ett BRA hem. Det kanske tar lite tid till, men blogghjälpen tror att jag har tagit ett stort steg framåt när det gäller att få ett eget hem.

Vi får se. Jag jobbar på som vanligt så länge.

6 kommentarer:

  1. Du och Blogghjälpen är jamarkloka. Att skynda långsamt är väldigt väldigt klokt. Dessutom gör du ju mycket ovärderligt arbete på katthemmet.
    Men givetvis hoppas vi alla på att ditt och Smulans föralltidhem dyker upp så småningom.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tack för komplimangen (även om jag är tveksam när det gäller blogghjälpen). Vi tar det lugnt och fortsätter som vanligt.

      Radera
  2. Du har kommit en bra bit på väg att bli en myskisse, men som du jamar ska du ta det lugnt o vänta på ditt rätta hem.
    Du har det jättebra på katthemmet även om ett eget hem är allra bäst.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, klart att ett eget hem är bäst, men jag trivs rätt bra på katthemmet också.

      Radera
  3. Jamar med både Björn och Ozzy som mjauar att du får skynda långsamt och att du är värd ett alldeles jamarfint hem så småningom. Du är så fin på bilderna. Nospuss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, här tycker det också att jag är värd ett toppenhem - liksom alla andra katter!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...