måndag 3 juli 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu är det bråda dagar. Jag hinner äta och sova lite grann, men sen är det Almedalen för hela slanten. Nu har jag bara morgondagen på mig, för på onsdag åker blogghjälpen och två duktiga tjejer till från SVEKATT. Då vill det till att jag har allt klart.

Det finns en flyer som ska delas ut i Visby som ser ut så här:

Vi hoppas det kommer många som lyssnar på seminariet. Det finns förstås mer  material, men det måste jag titta på en sista gång i morgon.

Annars kan jag berätta att Rödtotten flyttade till sitt för-alltid-hem i lördags. Vi har fått en första rapport och han verkar klara sig jättebra. Vi fortsätter hålla tassar och tummar lite till för honom tills allt ha stabiliserats.


12 kommentarer:

  1. Ojojoj som du jobbar och står i, kanske kan du få lite andrum när du väl har skickat iväg blogghjälpen mfl till Almedalen. Vi tänkte faktiskt på Rödtotten idag, glada åt goda nyheter ang honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jaaam, det ska bli jamarskönt när blogghjälpen äntligen åker.

      Radera
  2. Jättespinnande och bra med Almedalen. Bra att du är hemma och håller ställningarna! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det går ju inte att lämna katthemmet obevakat!

      Radera
  3. Vad glad jag blir när jag läser dagens inlägg! Almedalen en plats där det är bra att synas och delge andra mycket viktig information. Skall bli intressant att höra om en enda politiker nämner djurens välbefinnande med ett enda ord!
    Sedan blir jag jamarglad när jag läser att Rödtotten fått ett nytt hem!
    Vi håller tassar och tummar för att det skall bli jamarbra i hans nya hem.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, vi är också glada över att Rödtotten fått ett hem och att det verkar gå bra. Vi önskar alla ett bra hem!

      Radera
  4. Ska bli spinnande att få rapport från Almedalen sen. Att förberedelserna är perfekta vet jag, men kanske gör inte alla människorna där de bästa prioriteringarna vad de ska delta i...Härligt att Rödtotten fått sitt hem, hoppas han ska hålla sig frisk nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi hoppas i alla fall att det kommer många människor som lyssnar på SVEKATT!

      Radera
  5. Jag jamar som alla ovan mig.
    Glad över både det ena och det andra.
    Så roligt att läsa att Rödtotten fått ett hem, hoppas att han kommer att trivas och få vara frisk.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ibland är det riktigt bra dagar här på katthemmet. Vi behöver många såna dagar.

      Radera
  6. Men så spinnande! Vi ser fram emot en rapport från Almedalen. Vi jamar att det är bra att SVEKATT får sin röst hörd och vi hoppas att många kommer att lyssna. Sen är vi mycket glada för rödtotten har flyttat hem. Nu hoppas vi att han håller sig frisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, vi hoppas att det kommer jättemånga och lyssnar på oss. Tror vi har det viktigaste budskapet i Almedalen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...