torsdag 14 juli 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Idag är det öppet hus igen. Det är en hel del besökare, men de flesta är intresserade av kattungar, tyvärr tycker jag.

Jag och min kompis Nilla fick i alla fall mat av kvällspatrullen. Det var gott. Vi har två burkompisar också. Eftersom de inte var framme när maten serverades tog vi hand om deras mat också. Det var naturligtvis bara av omtanke om dom, för i den här värmen blir ju mat snabbt dålig, och vi ville ju inte att våra kompisar skulle bli sjuka i maten. Därför hjälpte vi dom med maten.

Nu syns det ju inte så stor skillnad på Nilla och mig just på den här bilden, men det är Nilla som är i fögrunden. Hon är jättesnäll.

8 kommentarer:

  1. Jamarsnällt av er att tänka på era kompisar så de inte blir dåliga av maten! Gissar att de uppskattade omtanken. :)
    Nilla ser lika söt ut som dig, ni är väldigt lika.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, vi har visserligen inte frågat dom, men vi är säkra på att de uppskattade omtanken.

      Radera
  2. Dina människor kommer och det är ju bättre att vänta så det blir rätt. Viktigt att ta tass om varandra! nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi tar tass om varandra så mycket vi kan. Vi trivs ihop.

      Radera
  3. Vad vackra ni är du och Nilla! Svarta katter är något speciellt! Omtänksamma är ni också - inte skall man riskera att maten som ställts fram blir dålig.
    Sen när det gäller katter folk är intresserade av. Visst kattungar är gudomliga men undrar om folk tänker igenom hur "vilda" de är också. Jag har nyligen adopterat ett par katter från ett katthem och att ta några andra än vuxna fanns inte på kartan för mig. Då hjälper man även katter som haft det tufft och som verkligen längtar efter ett för alltid hem. Precis som du gör Inka.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman, vad snällt av dig att öppna ditt hem för ett par katter från ett katthem. Vi tycker också att ungarna i våra grannburar är jamarvilda.

      Radera
  4. Otroligt rådigt ingripande av dig och Nilla.... i rötmånadstider kan ju mat bli dålig på några sekunder... Hihihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det var precis så vi tänkte!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...