fredag 24 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Så har den där julaftonen kommit, fast det gör inte mig och oss andra katter här på Katthemmet så mycket, för vi har bestämt att vi inte ska fira den nåt särskilt innan vi får egna hem.


Idag tyckte vi till och med att den var till mer besvär än nöje. Det var nämligen så att två snälla tjejer skulle komma på morgonen och ta hand om vår karantänsavdelning, där dels alla nyanlända katter sitter, dels alla mammor med små kattungar. Som alla förstår är det viktigt att de också får mat om omvårdnad.

Men tjejerna kom inte, så till sist ringde de andra snälla människorna som jobbade ute i burarna och frågade hur det var tänkt. Då sa blogghjälpen att det måste blivit nåt missförstånd. Då svarade de snälla människorna att de kunde gå in i karantän och ge mat och annat, fastän de inte var så vana vid just karantän. Det är nämligen lite speciella förhållanden där inne. Det var ju jättesnällt av dem.

Men efter en stund ringde de igen och sa att nu hade de snälla tjejerna som skulle varit där mycket tidigare kommit. Eftersom det var julafton gick det nämligen inga bussar på morgonen från deras hem till katthemmet!

Då undrar ju jag hur det står till med dem som bestämmer över bussarna. Hur kan man göra så att det inte går några bussar till ett KATTHEM? Nåjam, den här gången löste sig allt på ett bra sätt ändå, men det där med julen, det är jag allt lite tveksam till…

6 kommentarer:

  1. Fy så dumt att det inte gick några bussar på morgonen. Man tycker ju att det borde finnas direktbussar just för katthem.

    Men hoppas att ni har haft en God Jul, trots att ni inte tänker fira. *svanskram*

    SvaraRadera
  2. Vad bra att allt löste sig, och att de som redan var på katthemmet kunde hjälpa till i karantänen. Det måste ha varit jätteretfullt för de som kom senare att upptäcka, att bussarna inte gick som de brukade. Hoppas att ni fick lite gott att äta idag. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Matte muttrade något om Telge Tokar och Tokstan, jag förstod inte riktigt vad hon menade, men hon sa att invånarna i Södertälje kallades för Telge Tokar för jättelänge sedan. Men jag tycker det låter som om de finns kvar om de bestämt att bussarna inte går till det viktigaste som finns i stan - katthemmet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Sippo, det är precis så jag tänker. Det borde gå bussar till ALLA katthem och det borde dessutom vara GRATIS. Det tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Findus, Isak och Rasmus, visst var det tokigt. MEn alt löste sig till det bästa till slut.

    SvaraRadera
  6. Alice, där satte du klon på den ömma punkten! De fattar inte att katthemmet är det viktigaste som finns i Södertälje

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...