måndag 13 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

ÄNTLIGEN KAN DET AVSLÖJAS!

Södertälje Katthems Lucia år 2010 heter:

NIKITA

Oj, vad spännande det har varit. Men nu är det klart. Jag vann Lussekattstävlingen för år 2010. Det känns jättekul. Och det är jätteroligt att alla mina lussekattskompisar fått röster. Nu ska vi ha stort Lusseparty ikväll. Fast vi väntar nog tills tvåbeningarna gått hem för säkerhets skull.

Blogghjälpen hade gjort ett diplom, men hon får inte in det på bloggen. Istället ska hon se om hon kan maila diplomet till alla som varit med och röstat. Då föreslår jag att ni sätter in det i en ram, helst av guld, och hänger på väggen där hemma. Då blir alla som besöker er påminda om att jag och många av mina kompisar behöver ett hem.

17 kommentarer:

  1. Stort jamargrattis till dig Nikita. Vi höll tassarna för dig faktiskt. Tindra hälsar att hon är jättestolt över sin katthemskompis.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vad kul att det blev du! Det är du väl värd! Festa ordentligt nu! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hurra, hurra! Grattis till dig! Och nu vann ju jag tre Dentisar! *slickar mig om munnen* Men om jag är riktigt på gott humör i kväll kanske jag delar med mig en var till de andra.
    Du är ju en jamarfin Lucia!

    SvaraRadera
  4. Stora kattulationer till segern! Visst blir man lite stolt och tårögd över en sån fin vinst? Vi lussade hos klosterkatterna imorse och det var jamarskoj, hoppas ni får lika roligt ikväll! Du kommer bli en jättevacker Lucia med ljusen mot den svarta pälsen. Se till att festa ordentligt ikväll, här blir det också kalas för min kompis Wilma fyller 12 år idag. Tack så mycket för diplomet, det skall få en hedersplats.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Mjau Nikita, Stort GRATTIS till att det var DU som blev ÅRETS KATT LUCIA, JAMAR i mångder

    Kolla våran blogg, får du se vad vi gör, mjau
    Alltså jag/Tarzan och Mimmi, *FNISS*

    Sessan och Chicko kunde inte hålla sig för skratt.

    Tass på dig du fina klatt.
    Hoppas verkligen fortfarande att du får eget hem!

    SvaraRadera
  6. Oh, så kul! Stort GRATTIS till dig, lilla söta Nikita!
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  7. Nu kan vi inte stava heller, Vi ber så hemskt mycket om ursäkt, NIKITA *GRÅTER*
    Det ska stå:
    *Tass på dig du fina KATT*
    och inget annat

    Många kattkramar/

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  8. Gratulerar så mycket till Lussekattstiteln! Vilket roligt Lusseparty det måste ha varit. Ni var ju så många fina katter som var med i tävlingen, plus alla andra mysmissar som finns på katthemmet. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Sippo, det var kul att vinna lussetävlingen. Hälsa Tindra från mig och säg att jag är stolt över hennes utveckling också.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, vi är alldeles utfestade idag. Tur att det inte är Lucia varja dag.

    SvaraRadera
  11. Gustav, tack för berömmet *rodnar*. Det vore ju snällt om du delar med dig av priset, för de andra röstade ju på bra kandidater också. Jag menar, här på katthemmet finns bara bra kandidater.

    SvaraRadera
  12. Alice, du får hälsa Wilma från mig. Ska bli spännande att höra var ni hängt diplomet.

    SvaraRadera
  13. Mimmi, Chicko, Sessan och Tarzan tack för grattiset. Jag ska titta in på er blogg snarast.

    SvaraRadera
  14. Mozart och Vincent, tack. Det är jättekul att bli Lucia ska ni veta.

    SvaraRadera
  15. Findus, Isak och Rasmus, egentligen hade det inte spelat nån roll vem av oss som vann, för vi är jättefins allihop. Kom hit och hälsa på oss får ni se.

    SvaraRadera
  16. Tack Lucia Nikita för det fina diplomet!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  17. Wikki, var så god. Det ser ju mycket finare ut på din hemsida http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.505275, än på vår egen. Blogghjälpen är inte så duktig på sånt där.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...