tisdag 31 mars 2009


Hej igen, det är jag, Skipper på Södertälje Katthem. Nu har det gått några dagar sedan jag började blogga. Hon som hjälper mig säger att det kommer att ge resultat. Jag kommer att få ett hem så småningom. Jag försöker tänka att det stämmer nog, men att det ska ta sån tid?
Om man tycker om katter och har möjlighet att ta hand om en eller flera, då är det ju bara att komma hit. Jag finns ju här, och Smulan också (min dotter, ni vet) och även andra katter. Vi behöver er. Vad ni kanske inte vet är att ni behöver oss också.
Jag har ju studerat en hel del och vet att forskarkollegor kommit fram till att de som har husdjur ofta mår bättre än de som inte har djur. Det finns undersökningar som visar att när man klappar en katt så sjunker blodtrycket. Tänk på det. Om ni hjälper oss så hjälper vi er.
Vi ses väl på torsdag på öppet hus 17-19 på Morabergsvägen 6D?
Skipper
P S Smulan hälsar

1 kommentar:

  1. Hej Skipper och Smulan.
    Jag håller mina tummar så hårt för att du och Smulan ska få ett nytt bra hem.
    Jag saknar er så mycket, Mikaela också förstås. Mikaela har gråtit så mycket över att vi inte kunde ha er kvar och hon har dåligt samvete över att hon blev så allergisk, trots att man inte kan rå för det.
    Till alla som läser det här vill jag säga att dessa 2 katter är helt underbara, de följer gärna med ut när man är ute och går. När jag gick promenader med min lilla hund följde katterna med också, kommer alltid när man ropar på dem.Saknar er, många kramar gammelmatte.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...