onsdag 25 mars 2009

Skipper kämpar för ett eget hem




Hej,


Jag heter Skipper. Jag bor på Södertälje Katthem sen ett tag. Jag vill inte bo här. Jag vill tillbaka till min familj, men det får jag inte. Lillmatte har blivit allergisk och kan inte ha katter. Så istället för att vara hos familjen och vara ute och jaga och ha kul, sitter jag nu i en bur på katthemmet.Undra på att man blir deppig.


Jag skulle mycket väl kunna bo hos nån annan som tycker om katter, men det har inte kommit nån hit som har fastnat för mig. Jag tror att det beror på att jag är så ledsen så jag bara ligger och tittar, men jag kan inte göra nåt åt det. Jag ÄR ju så ledsen.


Skulle inte du, som kan och vill ta hand om en fin katt, för det säger de här på katthemmet att jag är, komma hit och träffa mig? Om jag fick komma till ett eget hem är jag alldeles säker på att jag inte bara skulle ligga och titta, utan bli en glad katt, precis som jag var förut.


Vi har öppet hus här på torsdagar 17-19 och på söndagar 15-17. Fast om man ringer kan man nog få komma nån annan tid också. Jag ska säga till dom som jobbar här att de är beredda på samtal angående mig. Men man måste ha ett bra hem för innan nån får köpa en katt från Södertälje Katthem görs hembesök. Det är bara för att ingen katt ska komma till ett hem där man inte är snäll mot katter, eller inte kan ta hand om oss på ett bra sätt. Vi finns på Morabergsvägen 6D i Södertälje. Telefon har vi också: 08 550 32 000.


Kom fort. Skipper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...