tisdag 13 november 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Jag förstår på antalet kommentarer jag får att alla inte tycker det är så intressant att höra om vår sjukdomar, men vi är ju sjuka och det är det som upptar mycket av våra tankar. Så jag berättar lite om hälsotillståndet idag också.

Idag har jag inte kräkts och från att mest ha legat och varit låg går jag nu omkring i buren och börjar kolla omgivningen. Hittills har jag var lätt att medicinera eftersom jag inte orkat göra så mycket motstånd. Men nu har jag börjat så smått att tala om vad jag vill och inte vill. Och mediciner vill jag inte ha - det ska jag nog tala om! Fast det är klart, om det gömmer medicinerna i nåt riktigt gott, då kanske jag kan tänka om.

20 kommentarer:

  1. Jodå Bobby vi vill höra om sjukdomar också (fast visst vore det en dröm om ingen kisse var sjuk). Vi vill inte ha någon skönmålning och bara höra om positiva saker utan om hur verkligheten ser ut på katthemmet och då ingår ju tyvärr sjukdomar också så fortsätt betätta för oss.
    Det märks att du är på bättringsvägen eftersom du börjat utforska omgivningarna lite mera. Det är bra! Hur gick det med din kompis som hade problem med kisseriet?
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det var skönt att höra. Bra att du förstår att det inte bara händer roliga saker här.

      Radera
  2. Hurra o jam....
    Att du börjar kvickna till o se dig omkring och protestera mot din medicin är jättebra tecken.
    Jag vet hur äckligt det är med medicin.
    Jag käkade antibiotika när jag hade lunginflammation för några år sedan. Och jag låg på sjukhus 3 dagar då också.
    Så jag vet vad det handlar om att vara sjuk.
    Jag vill verkligen veta hur det står till med dig och de andra kissarna.
    Fortsätter med all hållning jag kan, plus att jag bett matte o husse att göra det samma.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det var tur att du blev frisk igen. Hoppas jag också blir det snart.

      Radera
  3. Vad skönt att du börjar må bättre! Det där med mediciner gillar inte vi heller, tvåbeningarna kan säga vad de vill om det. Nu håller vi tummarna och tassarna för att du snart blir helt frisk. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, tror det där med mediciner är överdrivet. Vi blir nog friska ändå!

      Radera
  4. ehm... vi är nog dåliga också, på att kommentera. Kanske är det för tummarna sitter fast när vi håller dem för att ni alla ska bli friska. Krya på dig nu, smart att bara ta medulin i gotter
    /Cirkus Boman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkus Boman, ja då förstår jag. Man kan ju inte både hålla tummar och skriva.

      Radera
  5. Klart man vill läsa om sjukdomar med för vet verkligheten ser ju inte ut som att en katt aldrig blir sjuk så fortsätt blogga även om när du är sjuk eller andra jamar vänner ♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Therése Andersson, nä tyvärr ser ju verkligheten ut så här. Men vi hoppas jag snart mår bra igen.

      Radera
  6. Men vi vill ju veta hur ni har det! Låter som du börjar bli lite piggare i alla fsll! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, jag börjar nog piggna på mig, tror jag.

      Radera
  7. Naturligtvis vill man veta hur ni mår och hoppas att medicinerna ska hjälpa. Det är så synd att ni ska drabbas av sjukdomar och lidanden. Jag tycker som de andra att det låter hoppfullt att du fått tillbaka krafterna och börjat göra motstånd. Då kanske du inte behöver medicinera så länge till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, hoppas du har rätt. JAg vill verkligen inte ha mediciner.

      Radera
  8. Klart vi vill veta hur du och dina kompisar mår! Du tycks vara ordentligt på bättringsvägen nu, här hålls både tummar och tassar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, snällt att ni fortsätter hålla tassar och tummar!

      Radera
  9. Fortsätt berätta om hur du och kompisarna mår! Hur skulle vi annars få veta det?? Och jag blir jamarglad att du är litet piggare, hoppas verkligen det har vänt nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, nu hoppas jag det har vänt. Det är inte roligt att vara sjuk.

      Radera
  10. Vi jamar som de andra, naturligtass vill vi höra hur ni mår! Här hemma jobbar måtten hela tiden och påstår att hon är trött på kvällarna så vi får inte riktigt den hjälp vi behöver för att kattentera, men vi läser varje dag. Naturligtass fortsätter vi hålla tassarna också för att ni skall bli friska och pigga igen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, om nu matte inte har ork att hjälpa er att kattentera får hon ju börja jobba mindre på det där andra stället. Jama det till henne!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...