fredag 23 februari 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar



Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

På sistone har jag jobbat rätt hårt. Och det är med saker jag egentligen varken vill lägga tid eller pengar på.

Men ibland har man ingen val. När människor kan sänka sig så lågt att de stjäl mat ur de mattunnor vi har i flera affärer känner jag att jag måste agera.

Maten som snälla människor skänker är avsedd för oss katter på Södertälje Katthem. Det kan ingen missförstå. Ändå finns den nån eller några som stjäl vår mat. Kan ni förstå det?

Jag insåg att jag måste göra nåt för att få stopp på det här och därför gav jag order om att vi måste köpa in några tunnor som går att låsa. Dessutom måste vi utse vissa personer som får tömma tunnorna och ge dom nycklar till låsen.

Det här är tråkigt och det skapar alldeles onödig administration. Tidigare har vi litat på att de som hämtat maten har tagit den till katthemmet. Så är det tyvärr inte längre och därför måste vi ha låsta tunnor.

Hoppas den mat som snälla människor skänker till oss verkligen hamnar hos oss nu också!

I morgon tar jag som vanligt tass om öppet hus mellan 13-15. Second-handbutiken är öppen och fika med gott bröd finns att köpa för en billig penning. Hoppas många snälla människor kommer!

10 kommentarer:

  1. Jamar också att sådana arbetsuppgifter aldrig borde finnas.
    Men tyvärr har det blivit en galen värld vi lever i.
    Och något hopp om bättring vete jam om det kommer bli.
    Jag håller mina tassar för att det kommer jättemånga snällisar till i er imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är väl konstigt att vissa inte kan skilja på ditt och mitt?

      Radera
  2. Det är verkligen märkligt att någon kan stjäla er mat, men tur att du kan få stopp på ofoget. Hoppas det ska fungera nu, för det är verkligen fint att ni kan ha en tunna vid affären, det har jag inte sett nån annanstans, eller hört jamas om. Och så önskar jag att ni ska få in många, många pengar i morgon, och till och med nån intresseanmälan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi blir jätteledsna när människor stjäl vår mat. Det hjälper oss jättemycket att få den här maten gratis.

      Radera
  3. Som Ozzy jamar, det är en galen värld vi lever i. Jag förstår inte hur det har blivit så att tvåbenta inte har förstånd och empati och inte vet vad man gör och inte gör som en anständig tvåbening. Det är beklagansvärt att samhället blivit så hårt under bara några år. Tur att ni fyrbenta finns, jamar jag.
    Hoppas de braiga tvåbeningarna kommer i morgon och köper en massa fika och kanske också vill ha dig som ny älskad familjemedlem. Vi jamar för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi tycker det är obegripligt att nån kan stjäla från oss. Man undrar vart utvecklingen är på väg.

      Radera
  4. Vi jamar instämmande med de övriga här.
    Folk får säga vad de vill men vi tycker i alka fall utvecklingen i vårt och många andra länder går åt helt fel håll.
    Det stjäls och det skjuts hej vilt gör att inte tala om alla som djur illa.
    En rejäl ändring måste till.
    Hoppas i alla fall många kommer på öppet hus idag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, om det själs från hemlösa, katter eller människor, då är det verkligen allvarligt. Vi katter stjäl ju inte från människor heller.

      Radera
  5. Vilka genomruttna människor det finns som stjäl mat som skänkts till katter!

    Så bra att ni köpt in låsbara tunnor, så att det blir stopp för oskicket. De ser riktigt fina ut med bild och text på. Hoppas ni får in mycket mat där i fortsättningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, visst är de fina, men vi vill hellre lägga pengarna på annat. Det är många utgifter på katthemmet.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...