torsdag 25 november 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har jag egentligen inte så mycket nyheter att berätta. Men det hindrar ju inte att jag tänkt på en hel del saker. När det är lite lugnt hinner man ju med det.


Jag har läst Länstidningen. De har Årets Lussekatt varje år. Det är jättefina katter, men i år saknar jag katter från katthem bland kandidaterna. Visserligen har en av katterna bott på Södertälje Katthem tidigare, men den har fått ett eget hem för länge sen.

Jag tycker att alla tidningar i hela landet borde ha lussekatter från katthem. Det skulle göra att de uppmärksammades lite och det behöver vi som bor på katthem. De katter som fått egna hem blir ju uppmärksammade av sina människor.

Så tycker jag det skulle vara. Fast jag får ju inte bestämma…

19 kommentarer:

  1. Där jamade du väldigt klokt Nikita! Men du är ju en väldigt klok katt också.
    Här har vi mest setat i fönstret och tittat på snöflingorna idag. Det är skojsigt, allra helst när man vet att man slipper vara därute i det blöta och kalla.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Mjau, jag vet att Vilse har anmält sig till Eskilstuna-Kurirens Lussekattävling, och jag gissar att de kommer att presentera vilka av de över 340 anmälda katter som går till omröstning på lördag. Jag lovar att rapportera! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  3. Jättebra idé. Och då syns ju katthemmen på ett bra sätt och får lite reklam så fler katter kan få egna hemma. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé du har där. Vi borde nog ta och gå samman alla katter och jama till tidningarna om din fina idé.

    SvaraRadera
  5. Lilla, söta och kloka Nikita: Visst borde alla lokala tidningar ha någon aktivitet med att välja "LUSSEKATT" från något lokalt katthem. En aktivitet, som ger katthemmet pengar och fler katter ett eget bra hem.
    Nosbuffar
    Mozart & Vincent

    SvaraRadera
  6. Helt klart en toppenidé! Håller med alla andra. Absolut något att spinna vidare på!

    SvaraRadera
  7. Säger om katten Gustav:
    håller med övriga katter, mjau
    Helt klart ngt att spinna vidare på.
    *Tassen upp*

    Tass/
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  8. Bra förslag att uppmärksamma katthemsmissar i Lussekattstävlingar. Du har jämt så fina idéer! *klappar tassarna* Hoppas att Vilse syns ordetnligt i "sin" tävling. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Alice, det är bra att du tycker som jag. Sen förstår jag att det är kul med flingor, men jag har ingen fönsterbur, så jag ser dem bara på håll. Får kolla på det när jag fått ett eget hem.

    SvaraRadera
  10. Wikki, det vore ju toppen om Vilse vann den tävlingen! Då kan vi dansa svansdans här.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, just precis. Det är så jag menar. Tänk att inte fler har tänkt på det?

    SvaraRadera
  12. Sippo, det var en jamarbra idé, det också. Tänk om det skulle stå ett jättegäng med katter utanför alla tidningsredaktioner och hytta med tassen och kräva att det skulle välja lussekatter på katthemmen!

    SvaraRadera
  13. Mozart och Vincent, jag skulle alla gånger prelinumerera på den tidningen.

    SvaraRadera
  14. Gustav, det är uppenbart att vi måste göra nåt åt det här. Jag tänker protestera genom att inte läsa en endaste tidning som inte tar lussekatter från katthemmen!

    SvaraRadera
  15. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan, vi får jobba vidare med frågan, men det brådskar.

    SvaraRadera
  16. Findus, Isak och Rasmus, om inte Vilse vinner i sin tidning så kan man ju undra om inte juryn också behöver operera sina ögon!

    SvaraRadera
  17. Skulle inte Södertälje Katthem kunna föregå som ett gott exempel och kanske ha en egen liten lussekattstävling med de katter som har varit på katthemmet längst? Man kanske kan få med LT på att skriva om det och så kan man rösta via facebook t.ex? Man kan ju skapa en facebookgrupp kanske? Det skulle ju göra reklam för katthemmet, man skulle kunna skriva lite info om varje misse och dessutom kanske någon grips av längtan efter att ta hand om en katt! Man kan också passa på att göra reklam för Årets Julklapp, att skänka en slant till katthemmet istället för att köpa massa onödiga julklappar. Katten som får flest röster kan få ett fint diplom på sin bur :) Kan vara ett bra och roligt sätt att sprida lite info om katterna som har varit på katthemmet väldigt länge! Blev kanske lite rörigt inlägg nu men jag ville bara skriva ner min tanke. Om man inte hinner göra det i år kanske man kan genomföra det nästa år. Så att de katter som har suttit väldigt länge på katthemmet förs fram lite extra :) Nu håller vi tummar och tassar för dig Nikita och att din människa kommer snart! Massor med gos och mys till dig!

    SvaraRadera
  18. Karin, det är ju en jättebra idé. Vi köper den direkt. Inom kort kommer det nog att finnas katter på hemsidan och FB som man kan rösta på. Tack!

    SvaraRadera
  19. Karin, David, Kia och Baileys27 november 2010 kl. 17:18

    Åh, vad jättekul! :) Kan inte du skriva lite om det på din blogg då Nikita? Så kan man få lite länkar till var man kan rösta och så? Vi ser fram emot tävlingen här hemma! Och så hoppas vi att du och dina andra vänner får nya hem till jul! Annars ska vi se till att komma och gosa lite extra med er i julhelgen ändå! Nosbuffar, och tasskramar från Kia och Baileys och mängder med gos från oss! :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...