tisdag 9 november 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen sagt till mig att det är hög tid att jag får berätta lite om vad jag tänker på. Hon tycker jag varit snäll och lånat ut min blogg till mina kompisar så ofta, så nu måste alla få veta lite mer om mig.

Det känns lite pirrigt att berätta om sig själv. Jag vet ju inte om det intresserar andra att läsa om mina tankar. Dessutom har jag ju så många tankar så det är svårt att veta var jag ska börja.

Men jag tror jag ska börja med att säga att alla som bryr sig om djur borde engagera sig i ett katthem. Visst är det bra att man tycker om katter, men det är ännu bättre om man visar det genom att hjälpa de som har det svårt. Jag kan ju se själv att det skulle behövas många fler snälla människor på vårt katthem. Då skulle vi få mycket mera gos, och det behövs. Många av oss är ganska ledsna, och då behövs det människor som har tid med oss. Om de inte kan ge oss ett hem, förstås.

13 kommentarer:

  1. Du är en klok katt du Nikita, vi jamar med dig! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Väldigt kloka jam. Jag har funderat på att låna ut min husse till vårt katthem, men han säger att han inte skulle klara av alla sorgsna kissar. *suckar* Vi får hoppas att adoptionen av Tindra hjälpte lite för er i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få höra mer om dina tankar... :) Är du en av de som är ledsna? Jag hinner inte komma så ofta nu men jag försöker komma och gosa iaf så fort jag kan. Det är inte lätt när man bor flera timmar bort. Men när den här terminen är slut ska jag komma och både gosa och jobba! Hoppas att din familj kommer snart Nikita! Du har ju bloggat så länge nu så det känns som att det är dags för dig nu! :) Massor med lyckatillkramar till dig sötaste lilla du!

    SvaraRadera
  4. Katten Sippos husse: Det är faktiskt värt det även om det är svårt att se alla katter som behöver ett hem! De blir så glada av att få gos och någon som pratar med dem :) Och då vågar de sig fram när det kommer människor och letar efter en kisse! Du kan ju försöka iaf :) Det är så värdefullt för alla katterna med människor som du som verkligen bryr sig om dem! :)

    SvaraRadera
  5. Vi tycker det är så intressant att läsa om vad du har haft för funderingar. Idag kom det precis lika kloka tankar som vanligt, med ett budskap att ta till sig. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Du jamar så klokt Nikita! Det skall bli spännande att få höra mer om dina funderingar och tankar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Mjau på dig Nikita.
    Vi jamar med övriga missevänner här,
    du har så bra tankar, Nikita
    Nu är vi nyfikna på dina övriga tankar.

    Tassen till dig du fina misse.


    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  8. Dui och Deco *rodnar* tycker ni att jag är klok? Vad glad jag blir.

    SvaraRadera
  9. Sippo, jag tycker du skulle låna ut husse till ett katthem nära er i alla fall. Tänk om alla skulle tänka på allt elände som hänt oss som bor på katthem, då skulle det bli hemskt för många fler katter. Fast visst var det jättebra att ni gav Tindra ett så bra hem. Hon kunde inte fått det bättre. Men husse kan ju försöka i alla fall med nåt katthem???

    SvaraRadera
  10. Karin, det är synd att du inte hinner komma hit oftare. Kan du inte flytta närmare katthemmet? Det är klart att jag är lite ledsen ibland, men för det mesta tycker jag det är OK att bo här. För blogghjälpen säger att rätt som det är får jag ett eget hem.

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, jag har ju ganska gott om tid att tänka ut saker. Det är mycket som rör sig i mitt huvud. Det är det säkert i era också?

    SvaraRadera
  12. Alice, det kommer mer funderingar så småningom. Jag tänker ut nya saker hela tiden.

    SvaraRadera
  13. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan. Det kommer snart flera tankar. Vänta bara...

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...