tisdag 15 september 2009

Katten Kia filosoferar igen


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Idag har det varit ganska lugnt här. Fast jag har två kompisar här på katthemmet som inte är så lugna. De är ledsna för att de måste komma tillbaka hit efter att ha haft ett eget hem. Deras matte började nysa och hosta och blev nåt som de kallade allergisk. Så då kunde inte mina kompisar stanna där, utan fick komma tillbaka hit. De är jätteledsna för det.

När jag kom hit till katthemmet tyckte ju jag att det var skönt att få komma inomhus och att få mat och vård till mig och mina nyfödda ungar. Men det är ju skillnad att först komma hit, sen få ett bra hem där man trivs och får mat och kel, och sen tvingas komma tillbaka hit. Det skulle nog inte jag heller tycka vore så roligt. Fast jag hoppas de snart får ett nytt hem, för de är så trevliga. Ganska stiliga också måste jag säga.

Om ni känner några som kan och vill ta hand om katter, så skicka hit dem. Det finns massor av katter som behöver ett bra hem. Det är nästan alltid fullt här på katthemmet, och inte bara det – det är kö för att få komma in här. Så många katter är det som inte har nån som bryr sig om dem. Det tycker jag är både konstigt och fel.

Kia

4 kommentarer:

  1. Det där med allergier ät ju jättetrist. Kan tänka mig att de som var tvugna att lämna sina katter var jätteledsna.
    Var det idag katthemmet skulle titta på ditt nya hem? Tasskram

    SvaraRadera
  2. Måste kännas jättetrist att behöva lämna sina nya människor. Är det inte snart dags för din människa att komma och hämta dig?

    SvaraRadera
  3. Hej Dui och Deco. Jag tror också de var jätteledsna som fick lov att lämna tillbaka sina katter till katthemmet för att de var allergiska. Hoppas allt går bra för mig i morgon och för mina kompisar så snart som möjligt. Kia

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Jag vet inte när jag blir hämtad eftersom hembesöket inte är gjort än, men jag ska berätta det så fort jag vet. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...