måndag 18 maj 2009

Spännande nyheter om katten Pärlan


Hej på er igen. Kan ni gissa vad som hände igår på öppet hus? Det som jag väntat på så länge inträffade äntligen - JAG FICK EN INTRESSEANMÄLAN. Det kom en tjej som verkade jättesnäll. Hon satt länge i min bur och vi talade om allt möjligt.
I sin intresseanmälan skrev hon att hon vill kunna hjälpa ett djur som haft det svårt. Tänk att det finns såna människor, inte bara såna som kastar ut katter när de inte vill ha dem kvar.
Alla på katthememt är jätteglada för min skull och mest av alla kanske blogghjälpen. Fast först ska hon göra hembesök hos den som kanske ska köpa mig. Det gör man alltid innan man släpper iväg en katt. Det tycker jag är bra även om det tar några dagar extra innan jag får åka hem.
I morgon ska jag berätta mer.
Pärlan

4 kommentarer:

  1. Åhh vad kul! Vad glad jag blir!!! Du ser, Pärlan, det lönar sig och blogga ;) Jippi! Hejja att hemmet blir godkänt nu bara!

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym. Ja, vi har bloggat på bra. Det känns som om jag skulle få ett bra hem, men jag vågar inte riktigt ta ut segern ännu. Du får veta mer efter i morgon. Pärlan

    SvaraRadera
  3. Vi är många som hejjar på dig och följer din väg på facebook :) Alla är på helspänn nu. Ska du få det efterlängtade hemmet???
    Klart det kommer gå bra!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym. Vad snälla ni är som fortsätter stödja mig. Jag är lite nervös inför morgondagen. Jag har ju trots allt varit länge här och fått många kompisar. Men hon som var här igår verkade ju så snäll, så jag hoppas allt går i lås. Jag låter er veta snart. Pärlan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...