tisdag 27 februari 2024

En katt på Södertälje Katthem presenterar sig


Hej, jag heter Hanina och jag bor på Södertälje Katthem.

Jag ska börja blogga här och jag tycker det är jätteläskigt. Tänk om det blir pannkaka av alltihop!

Jag har inte så bra självförtroende. Där jag föddes fanns det inte nån som gav mig det. Jag och mina syskon föddes alltså utomhus och ni kan kanske tänka er hur det var. Det fanns inte mycket till värme där varken inom- eller utombords. Den värme vi fick var från mamma och varandra.

Mamma letade ständigt efter mat åt sig själv. Om inte hon fick mat kunde hon ju inte mata oss heller.  Det var inte alltid hon hittade nåt ätbart och hon kunde ju inte leta hur länge som helst heller för hon måste ju se efter oss. Det är nog först nu jag börjar förstå vilket jobb hon hade och hur duktig hon var. När jag var liten tog jag det för givet att hon skulle mata och skydda oss. Hon måste ha slitit väldigt. 

Nu måste jag tänka efter vad jag ska skriva härnäst, så de här får räcka för idag.

6 kommentarer:

  1. Hej Hanina och välkommen som bloggkatt. Vilket fint namn du har och vilka jamarfina ögon också! Det ska bli så roligt att höra litet om din historia. Du kommer att få bättre självförtroende så småningom. Det är ingen brådska. Vi ska hjälpa dig med bloggen så att du lär dig allt i den egen takt. Alla här är snälla och att du har kommit till rätt ställe vet du redan. Katthemmet är väl bara bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det känns bra att jag får hjälp, åtminstone i början.

      Radera
  2. Vad fin du är Hanna, hoppas du snart får ett eget hem😻😻

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, det hoppas jag också.

      Radera
  3. Åhh vad du är vacker Hanina!
    Välkommen att dela med dig av din berättelse! Din mamma måste ha varit en riktig kämpe som trots de hårda förhållandena lyckades hålla dig och dina syskon vid liv.
    Tänk att katter skall behöva ha det så i ett land där det skryts om hur rikt det är och vilket fantastiskt djurskydd vi har. Det är bra konstigt!
    Nu är du i alla fall i de allra bästa händer med gott om god mat, värme och massor av kärlek.
    Vi är jamarsäkra på att du kommer att klara uppdraget som bloggkatt hur bra som helst. Ta det i din egen takt bara!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är många kattmammor där ute som sliter för sig och sina ungar. Som du skriver borde det inte vara så i ett land som vårt.

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....