onsdag 23 februari 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Här händer det saker hela tiden må ni tro. Vår hälsoansvariga har varit hos vettisen varje dag med nån katt den här veckan och hon är där just nu igen. En del katter mår verkligen inte bra. Men vi hoppas de mår bra sedan de varit hos vettisen och blivit undersökta och kanske fått medicin om det behövs.

Vår kompis som var där igår hade alla 4 hörntänder avslagna ända ner till pulpan. Ni kan ju tänka er hur det kändes när han gick ute i kylan. Inte så lätt att varken fånga nåt byte eller tugga mat med såna skador.

Sen har det varit några kommentarer kring mitt förra inlägg när jag berättade att Fenja snodde mitt godis.  Nån har t o m haft fräckheten att säga att jag snott hennes godis förut. Men det är ju en helt annan sak! Det förstår väl alla?

 

4 kommentarer:

  1. Stackars stackars den kisse som gått med fyra tänder avslagna. Vilken fruktansvärd smärta det måste har varit. Tur att det finns snälla och omtänksamma människor som de på katthemmet som kunde hjälpa.

    Idag tänker vi väldigt mycket på den viktiga omröstningen i riksdagen och på en stolle som heter Putin.

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, han har haft jätteont. Tur att han fick hjälp till sist.

      Radera
  2. Håller med Björn i allt han säger. Jag kunde inte sagt det bättre. Väl valda ord!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...