torsdag 3 februari 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Idag tyckte jag det var dags att berätta lite om min kompis Fenja. Hon har bott i en lägenhet där det vimlade av katter. När man bor så är det ju omöjligt att varje katt får den uppmärksamhet den behöver. Så var det för Fenja också. Hon tyckte det var läskigt först när hon kom hit och gömde sig gärna. Men sen fick hon komma till min bur. Det har förändrat henne radikalt. 

Här på katthemmet tycker man hon blivit en helt annan katt. Hon buffar på mig och talar om på kattspråket att hon verkligen gillar mig. Jag gillar henne också, så vi vill bo tillsammans jämt. Det är jättekul när det blir så.

Sen har vi en annan sak att berätta också. Vår hälsoansvariga har jobbat stenhårt för att hjälpa flera katter som blivit övergivna sedan ägaren blivit sjuk. Senast igår kväll satt hon och väntade på att en av de sista katterna skulle gå in i en fälla. Jag kan jama om att det var inte precis nåt trevligt väder att vara ute och vakta en fälla igår kväll. Mörkt var det också. Men sen plötsligt kom vår hälsoansvariga in på katthemmet. Med katten i fällan! Vi blev så glada. Nu slapp den gå ute i natt också. Det är mycket som sker i det tysta som ni förstår. Därför är vi så tacksamma att så många förstår att vi behöver pengar för att kunna fortsätta arbetet med hemlösa katter. Ni är fantastiska!

7 kommentarer:

  1. Vad fantasstiskt att du och Fenja blivit vänner. Det är väl klart att ni ska flytta tillsammans. När en katt hittar en kattkompis ska man verkligen inte dela på dem. Det är bra tänkt av de ansvariga på katthemmet.
    Och vad skönt att lilla katten slapp ligga ute i det kalla vädret en natt till.
    Vi jamar och håller med att ni gör ett otroligt arbete med att rädda hemlösa och sjuka katter. TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi gör vad vi kan för att rädda så många som möjligt. Vi önskar så klart att det inte var så många som behövde räddas utan att alla tar sitt ansvar för sina djur.

      Radera
  2. Är det någon som är fantastisk så är det alla ni på katthemmet! Det ser vi bevis på hela tiden. Vi som inte kan vakta fällor eller åka till vettisen o.s.v. kan åtminstone bidra med en peng efter förmåga. Att hjälpa de som hjälper känns bra. ❤️
    På tal om mera fantastiskt så är det just fantastiskt att se en kisse förändras som Fenja gjort. Trygghet, kärlek och en bra kompis kan göra underverk.

    Nospussar

    Ps. Klart du och Fenja skall flytta tillsammans när det är dags. Man delar inte på två riktiga vänner. Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är så fint med såna som du som hjälper oss efter förmåga. Det är precis så det ska vara tycker jag.

      Radera
  3. Snacka om att er hälsoansvariga är fantastiskt! All heder till henne, bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Hej och välkommen till Spotcap Global Financial Services, jag heter Claudia Klein, jag är en långivare och även finansiell konsult. Jag erbjuder alla typer av lånetjänster

    Är du i stort behov av ekonomisk förstärkning? Behöver du ett lån för olika ändamål? om ditt svar är ja, kommer jag råda dig att kontakta mitt företag via | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett meddelande till oss på WhatsApp: +4915758108767 | och har ett lån på ditt konto inom 24 timmar eftersom vi tillhandahåller utmärkta lånetjänster över hela världen.

    Vi erbjuder alla typer av lånetjänster (Personlån, Företagslån och många fler), vi erbjuder både lång- och kortfristiga lån och även du kan låna upp till 15 miljoner euro och vi ger ut lån till en låg ränta på 3 % per år. Mitt företag hjälper dig att uppnå en mängd olika mål med ett brett utbud av låneprodukter.

    Jag erkänner det faktum att att få ett legitimt lån alltid har varit ett stort problem För individer som har ekonomiska problem och behöver en lösning på det, har många människor det så svårt att få aktielån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner p.g.a. hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuld i förhållande till inkomst, låg kreditpoäng eller andra orsaker

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök. Vår tjänst är tillgänglig 24/7 - du kan få ett lån och slutföra dina transaktioner när och var du än behöver det

    Vi tillhandahåller 24-timmars lånetjänster i världsklass. För frågor/frågor? - Skicka ett e-postmeddelande till | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett meddelande till oss på WhatsApp: +4915758108767 | & Få svar omedelbart

    Din familj, vänner och kollegor behöver inte veta att du har ont om pengar, skriv bara till oss så får du ett lån.

    Din ekonomiska frihet är i dina händer!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...