torsdag 10 februari 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Det har dröjt några dagar extra sen förra blogginlägget. För en gångs skull har blogghjälpen haft ett giltigt skäl att inte hjälpa oss med bloggen.

Hon är nämligen jourmatte åt två katter. När de kom till katthemmet var de väldigt magra  efter att ha varit utan mat, antagligen ganska länge. Alla vet att det är A och O att få igång aptiten hos en katt som inte fått mat på länge. Det är vad blogghjälpen sysslat med. Små, små portioner som till att börja med fick ges med spruta i munnen, men som nu gett resultat så att de äter själva. De är fortfarande magra och knotiga men börjar så sakta gå upp i vikt. Ni håller väl tassar och tummar?

Annars kan jag berätta att hon var på katthemmet igår. Då begick jag ett misstag! Jag satt i stolen som är i vår bur. Då fick vi godis, jag i stolen och Fenja på golvet. När jag ätit upp hade Fenja också ätit upp sitt godis, fast jag åt så fort jag kunde. Jag hann alltså inte hjälpa henne! Jag måste nog se till att jag är på golvet också när det serveras godis. Jag har inte råd att missa några godisbitar.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en bra ursäkt blogghjälpen hade denna gång. Att hjälpa katter i nöd skall alltid ges högsta prioritet! Det är en självklarhet!
    Vi tror Fenja var lite glad att du satt i stolen när det serverades godis. Hihihi
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, vi hade nog inte godkänt nån annan ursäkt än den här. Jag blev lite förvirrad när Fenjas godis var slut redan...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...