söndag 18 oktober 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.
 
Igår hade vi ju loppis utanför katthemmet.  Det kom många snälla generösa människor och handlade fina saker av oss. Dexter och jag hade förstås jättekoll på allt från vårt fönster. Vi tyckte alla såg snälla och trevliga ut. 
Men så! Plötsligt såg vi några som vi tyckte såg extra snälla och trevliga ut. Det var matte och husse! Sen dröjde det inte länge förrän de kom upp till oss och satte sig i vår bur. 
Jag la mig i mattes knä, och Dexter låg bredvid i sin elementsäng och kollade läget. Som ni vet är han ju lite blygare än jag. Det sa blogghjälpen till matte och husse också men då svarade de att "om han vill slippa att bli klappad så får han det. Han får den tid han behöver". 
Jag tror Dexter kommer fatta vilket hem han kommit till efter en tid och  slappna av och bli den myskatt han egentligen är.

 
 

10 kommentarer:

  1. Så bra att loppisen gick bra! Bäst så klart att matte och husse kom!
    Förstår att ni längtar hem nu! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco. jam, vi var väldigt glada för det!

      Radera
  2. Det måste ha varit en riktigt lyckad dag med många som kom på loppisen OCH matte och husse på besök.
    Du och Dexter (vilken fin bild på honom) kunde inte fått en bättre matte och husse! ❤️
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi är jamarglada över att vi får ett eget hem med snälla männirskor

      Radera
  3. Såååå spinnande att ni snart ska flytta HEM!
    BUffisar från Cornelia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, jam du minns väl själv hur det var när du fick ett eget hem?

      Radera
  4. Det blir säkert bra med Dexter med en sådan förstående matte och husse. Vad fint att du låg i mattes knä. Du måste visa henne hur fina både du och Dexter är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi tror att våra människor redan har förstått hur fina vi båda är-

      Radera
  5. Matte blev säkert väldigt glad över att du hoppade upp i hennes knä, tvåbeningar brukar bli nästan löjligt lyckliga över litet uppmärksamhet! Det kommer säkert Dexter också så småningom inse, och något säger mig att matte/husse kommer bli litet extra glada när det händer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, Dexter behöver bara lite tid, det har han jamat till mig. Men tvåbeningar förstår ju inte alltid vad vi jamar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...