tisdag 4 februari 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Idag läste jag om att de ska välja en ny president i Amerika. Det verkar ha gått riktigt på tok för ingen kan visst räkna i det landet. Tänk om vi katter vore lika okunniga! Hur skulle det då se ut på katthemmen?

Som tur är är vi alla kloka här och vi kan både räkna och annat. Vi räknar till exempel ut när det är matdags. Då sitter vi framför nätet i våra burar och jamar åt den som ska ge oss mat att skynda sig. 

Tänk om vi inte fattade sånt! Då skulle vi ju svälta ihjäl.

Idag får ni förresten se en bild på när jag tittar in i blogghjälpens blixtmojäng. Hon tycker jag har fina ögon. Tycker ni det också?

9 kommentarer:

  1. Man kan verkligen fundera över hur det går till!
    Du är fsnkattikt fin! Och vacker! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det märks att det inte är en katt som är president där borta.

      Radera
  2. Du har VÄLDIGT fina ögon! Jag nästan drunknade i dem! Och det är klart vi kan räkna! Jag räknar nästan dagligen att det fattas några godisar, och det har jag hört att det kan göra hos er också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, oj, oj, oj - OM det kan fattas godisar här? Varje dag faktiskt. Det är nån annan som inte kan räkna här...

      Radera
  3. Ja visst har du vääldigt vackra ögon.
    Och jag hpller med dig om att det är underligt att de inte kan räkna i det stora landet i väster. Jag gillar inte presidenten heller. Han ser Trumpen ut och inte alls snäll. Passande namn har han alltså.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, han skulle behövt en katt som hjälper honom, men jag antar att ingen katt vill ha jobbet?

      Radera
  4. Att katter är så mycket klokare och vackrare än tvåbeningar tycker vi bevisas varje dag.
    Dina ögon är underbara precis som hela du.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, det har du rätt i. Vi är inte ute och skjuter folk eller spränger här och där!

      Radera
  5. Marie, vi kan räkna ut både mattider och mycket annat. Vi är jättesmarta!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...