måndag 24 december 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Nu är det julafton. Då ska man få julklappar. Det har jag fått. Den bästa julklappen en liten hemlös katt kan få.  

JAG HAR FÅTT ETT EGET HEM!

Igår gjorde blogghjälpen hembesök hos min blivande matte. Hon och jag ska bo tillsammans i en lägenhet. Matte vet om att jag är lite blyg och att jag behöver tid på mig för att våga vara den katt jag egentligen är.

Egentligen skullel jag berättat det här redan igår kväll, men tassarna ville inte lyda riktigt eftersom allt var så nytt och spännande.
 
Men jag ska inte flytta ännu, för matte ska resa bort över jul och på nyårsafton ska hon också bort.  Det gör inget för nu vet jag vad jag har att se fram emot. Och jag behöver ju provpacka alla saker jag ska ha med mig också. Min filt som jag fått av blogghjälpen till exempel.

Jag kommer förstås att fortsätta mitt arbete som bloggkatt tills jag flyttar. Men först ska vi ha julparty här ikväll när alla volontärer gått hem!

GOD JUL TILL ER ALLA! 

14 kommentarer:

  1. Åh vilken bra jul!! Bästa presenten man kan få. Dansar svansdansen för dig Hoppas att ni får en jamar kul fest i kväll. Vi ska försöka ta kattikoptern till er efter att matte somnat i kväll. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam, det här är bästa presenten till oss hemlösa katter.

      Radera
  2. Det Bobby var den allra allra bästa julklappen vi kunde tänka oss! Husse köper inga julklappar längre utan skänker pengar till behövande djur istället så därför var det extra kul att få EN julklapp i alla fall och vilken julklapp sen!
    Det kommer att bli jättebra för dig och din nya matte!
    Önskar er alla en riktigt GOD JUL och en riktigt rolig fest ikväll.
    Massor av julnospussar!
    Ps. Husse undrar när inbetalningskortet kommer för 2019 års medlemsavgift. Han är rädd att det kanske kommit bort på posten. Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, både jag och alla andra här är jätteglada. Sen kan du hälsa husse att vi inte skickar ut inbetalningskort, utan man betalar in på vårt pg 389341-9 och anger att det gäller medlemsavgift samt namn, adress och 6 första siffrorna i födelsnumret. Får inte allt plats kan man skicka ett mail till info@sodertaljekatthem.se och tala om att man betalat och ange den efterfrågade informationen. 250 kr för medlemmar och 150 kr för pensionärer och ungdomar under 18 år är det som gäller

      Radera
  3. Mjau vilken julklapp!!
    Hoppas du och matte kommer att få ett underbart liv ihop. Det är ju bra att matte vet redan nu att du är litet blyg. Så småningom kommer du inte att vara blyg alls när du fått ett alldeles eget hem.
    Detta var en riktigt nog nyhet.
    Glöm inte att redan nu börja lära upp din efterträdare/efterträderska med bloggen och hur man sköter ruljansen på katthemmet.
    Ser så mycket fram emot att få höra hur det går för dig, älskade lilla Bobby. Det är så hjärtevärmande att höra när ni får nya, fina hem.
    Julnospussar från
    fd hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, visst är det fantastiskt? Klart jag börjar lära upp min efterträdare nu.

      Radera
  4. Så glada vi blev nu! Att få flytta till ett eget hem och en matte att kan lita på, det är ren lycka. Jag vet, för jag är också en f.d. hemlös liten katt, även om jag togs om hand direkt utan att något katthem var involverat. Fast då hade jag redan hunnit vare hemlös en hel höst och en halv vinter. Det var hemskt.
    Jag är så glad för din skull!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det känns både jätteläskigt och jättekul. Vet inte riktigt vilken tass jag ska stå på.

      Radera
  5. Ja, det var absolut den bästa julklapp du kan få! Och den allra bästa början på det nya året! Naturligtvis ska du ha med dig din fina filt. Det var fantastiskt roligt att höra att du fått ett eget hem med en alldeles egen matte som förstår dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, filten måste med! Och en del andra saker också förstås. Det gäller att börja planer redan nu.

      Radera
  6. Åh vilka härliga nyheter! Det var den absolut bästaste julklappen! Ett eget hemma! *glädjetårar på nosen*
    Vi vill även önska både er katter och alla snällisar på katthemmet en riktigt god jul!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi önskar er också både att ha haft en god jul och ha det bra alla andra dagar också.

      Radera
  7. Å, nu tror jag att jag gråter glädjetårar. .. En så underbar, underbar julklapp! Vi önskar dig allt gott i ditt föralltidhem, och sänder en tröstekram till Blogghjälpen för vi vet hur hon känner det när ännu en av hennes skyddslingar tassar ut i världen. Gott nytt år! önskar klostergänget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, blogghjälpen är som vanligt både glad och lite ledsen. Men mest glad tror jag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...