lördag 14 juli 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag var det när ögat! Eftersom blogghjälpen talat om att jag alltid ligger ovanpå igloon i vår bur så överraskade jag henne idag genom att ligga inne i igloon.

Men jag ville inte visa för alla att jag gjorde det. När jag såg att hon tog fram blixtmojängen  gick jag därför snabbt ur igloon innan hon hann blixtra. Tyvärr hann jag inte komma ur helt och hållet innan hon blixtrade!

Jag är i alla fall nöjd med att hon inte fick nån bild på mig inne i igloon!

8 kommentarer:

  1. Bra att du han ut i tid. Nu finns inga bevis på att du sover i igloon! På bilden ser det bara ut som du går förbi. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke Molle och Mary, precis! Det finns inga bevis alls.

      Radera
  2. Vilken mysig sovplats. Där hade du det säkert väldigt skönt innan blogghjälpen började blixtra och du fick så bråttom att svansen knappt hann med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MArie, fast jag har inte jamat att jag sov inne i igloon! Det är bara som blogghjälpen påstår.

      Radera
  3. Där var du snabb! Mycket snabbare än blogghjälpen men ärligt talat - vi tror att du kommer att testa att ligga in i kojan igen. Det ser faktiskt väldigt mysigt ut.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, igen? Jag har inte jamat att jag legat inne i den nån gång!

      Radera
  4. Ser ut som du känner efter med svansen om det verkligen finns plats för hela dig därinne. Så att du legat där inne finns det ju inget bevis för vad jag kan se.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä! Det finns inga som helst bevis!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...