torsdag 17 maj 2018

KAtten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Under öppet hus idag var jag ute och jobbade i korridoren igen. Då såg vår hälsoansvariga mig. Hon sa "Tessie har nog gått ner lite i vikt".

Jag insåg då plötsligt hur allting var och kallade till mig blogghjälpen. Jag jamade till henne att "nu börjar alla ser hur mager och spinkig jag blivit bara för att jag aldrig får nåt godis".

 Då säger blogghjälpen "men Tessie, du har ganska långt kvar tills du blir mager. Vi fortsätter med dietmaten ett tag till. Sen är det bra att du rör lite på dig också".

Än en gång har blogghjälpen bevisat hur lite hon kan och förstår om oss katter. Nu hoppas jag att jag orkar jobba ett tag till trots att man så klart blir allt svagare när man inte får tillräckligt med näring (=godis). Jag hoppas alltså att det inte är sista gången ni hör från mig...

12 kommentarer:

  1. Men nu är det väll illa! Inget godis och lite mat, det är ju att svälta ihjäl. Så får det bara inte gå till. Koppla på en kattvokat omedelbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary - jag letar för fullt efter en!

      Radera
  2. Här jamar vi som Micke, Molly och Mary, nu är det hög tid att koppla in både en advokat och kattombudskatten. Hur skall det här sluta annars? Det vågar vi inte ens tänka på!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, bra att du påminde om kattombudskatten också!

      Radera
  3. Det får absolut inte vara sista gången vi hör av dig så nu MÅSTE frågan om godiskvoterna lösas.
    Vi jamar som de ovan: dags att kontakta en skicklig kattvokat.
    Du har vårt stöd!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, TACK! Jag behöver allt stöd jag kan få i denna svåra stund.

      Radera
  4. Vilket märkligt sammanträffande.
    Jag jamade till matte häromdagen att det är en prick på bilden istället för Tessie.
    Hon höll med, men gick och hämtade förstoringsglaset och där satt vi o tittade och visst var pricken Tessie!
    Så du kan jama till blogghjälpen att jag behövde förstoringsglas för att se dig och då är det illa!!
    Med andra ord, här behövs både mat o godis....

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam - där ser du! Tänk att det skulle behöva gå så långt att mina bloggkompisar skulle behöva förstoringsglas för att se mig!

      Radera
  5. Ozzy är rolig. Haha....
    Men oj då, vad du verkar mager på bilderna. Du kan inte väga mer än högst 1 kg. Jama till blogghjälpen om Ozzys förstoringsglas och säg att godis verkligen är på sin plats nu och det mer än en ynka liten bit.
    Fd hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, visst är jag mager? Och jag tror jag är ÄNNU magrare i verkligheten.

      Radera
  6. Vilken hårding blogghjälpen är! Och hur ska du kunna röra på dig när du inte får i dig nog med näring? Till och med blogghjälpen borde begripa detta! Och jag hoppas verkligen att vi hörs igen, snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, precis! Jag orkar ju knappt stå på benen. Det är med uppbringande av mina, antagligen, sista krafter jag orkar ta mig ut i korridoren.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...