lördag 10 juni 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus igen. Det kom några men inte så många.

Innan jag fortsätter tänkte jag uppdatera er om mina kompisar som inte mår bra.

Mamma katt är inte riktigt stabil ännu, men mår inte sämre heller. Ungarna mår bra allihop.

Lille F kommer nog att få komma tillbaka till katthemmet i morgon och fortsätta sin rehabilitering där.  Han äter med god aptit, men har fortfarande blodbrist, så nya prover ska tas om några veckor.

Lille Rödtotten hämtades från djursjukhuset idag. Som vanligt när vi kommer dit med kattungar totalcharmar de alla. Han fick vara med på öppet hus och sitta i sin egen bur där. Det tyckte han inte alls om. Varje gång inte jourmatte bar honom klagade han högljutt. Han är mycket pigg nu och äter med god aptit. Vi har inte fått hans provsvar ännu, men hoppas de är bra.

För att fira att mina kompisar mår ganska bra lekte jag lite med blogghjälpen idag. På dagens bild kan ni se att jag attackerar direkt när nåt försöker peta på mig! Fast blogghjälpen får peta mer och mer faktiskt.

8 kommentarer:

  1. Intressant och även glädjande att höra att det ser mer och mer stabilt ut för alla tre patienterna.
    Att det inte kom så många på öppet hus är ju lite synd men det är bra om de som kommer är seriösa och verkligen intresserade av att adoptera och ge en kisse ett bra hem. Även om man inte vill adoptera en kisse kan man ju besöka loppisen.
    Tror du och blogghjälpen är på väg att bli riktigt bra kompisar och det är klart man attackerar om någon petar på en med en lång stång!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, bra att nån förstår mig. Att bli petad på med en lång stång kräver attack!

      Radera
  2. Vad trist att det inte kom så många på öppet hus, men många har nog fullt upp med skolavslutningar och studenten och annat. Vad glada vi blir av att höra att dina kompisar mår bättre! Det är kul att busa och vi tycker det är bra att blogghjälpen får peta på dig
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, fast hon får bara peta lite!

      Radera
  3. Åh vad skönt att sjuklingarna verkar må bättre. Jag tror också det var pga alla skolavslutningar osv som gjorde att det inte var så många besök idag. Som Nalleman64 säger, får vi hoppas att de som kom var seriösa. Och, ja visst, besöka loppisen och köpa något där är också viktigt.

    Nosbuffar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ja, det är viktigast att de som kommer är riktigt seriösa. Men om de bara kommer för att handla på second handbutiken så gynnar det ju oss katter också.

      Radera
  4. Bravo Nina! Fortsätt lek med blogghjälpen - pet pet pet, hihihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, fast hon får inte leka med mig hur som helst!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...