torsdag 15 juni 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Öppet hus är avklarat. Det kom inte så många, men blogghjälpen var i alla fall här och gav oss lite godis. Hon fick klappa mig på svansen idag. Det var, nästan, lite mysigt. Hon frågade om hon kunde få klappa mig på ryggen också, men då blev jag lite tveksam. En sak i taget, tänker jag.

Det är ju mycket politikersnack nu. En sak, förutom djurskyddet, som jag tycker de skulle diskutera är det här med semestrar.

Jag gillar inte att folk är lediga så mycket. Dels är det svårare att få in volontärer till oss katter, även om många snälla volontärer hjälper oss HELA året, dels är det färre som vill ta hand om katter på sommaren.

Om man strök semestrar skulle båda de där problemen försvinna! Smart, var?

10 kommentarer:

  1. Nina, du är en mycket smart kisse.
    Och när vi ändå är inne på att avskaffa semestern så hade kanske även alla "semesterkatter" försvunnit?
    Det är ju många sådana kissar som hittas efter sommaren.
    Hoppas iallafall att allt löser sig för er på katthemmet i sommar.

    Ozzy


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, tänk om alla förstod att vi är för-alltid-katter! Vad bra det vore.

      Radera
  2. När vi var på katthemmet jamade vi precis som du. Men nu tycker vi det är riktigt mysigt när matte har ledigt och kan vara med oss hela dagarna. Men vi tycker att sommaren borde vara en jamarbra start att ta hem en kompis på när man kan umgås mera. Och vi förstår att det blir en bökig tid för schema ansvariga att få volontärer . Hoppas verkligen att det kommer lösa sig i sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, om folk använde sina semestrar till att lära känna sin för-allti-katt så kan jag gå med på att behålla semestrar - men inte annars.

      Radera
  3. En jobbarkompis till matte har bokat en katt som de ska hämta precis till semestern så de kan vara med den xtra mycket i början. Så ska det vara!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, åh vilken bra jobbarkompis! Har du inte fler såna?

      Radera
  4. Vad du är snäll som låter blogghjälpen klappa dig. Lite grann i alla fall.
    Det där med semester är översKATTat. Nu har jag ju tur för husse arbetar alltid hemifrån så jag har honom här hela dagarna (om han inte är ute och reser förstås för då har vi en kattvakt här). Bästa semestern är hur som helst tillsammans med en kisse naturligtvis.
    Läste onsdagens inlägg om Sebbe och jag blir så arg (för att inte tala om husse som blir rasande) när jag läser det. Man släcker inte livet på en fullt frisk kisse med massor av tid kvar att leva så.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, ni har helt rätt - man avlivar inte en frisk katt. Men jag tror att veterinärkliniken i Sala förstått det nu!

      Radera
  5. Jag tyckte precis som du när jag bodde på katthemmet, men nu jamar jag som Micke, Molly och Mary att det är jamarns mysigt med semester för då är matte hemma med oss. Hon brukar aldrig resa bort som vissa tvåbeningar gör så det är så mysigt att få gos när man vill.
    Vad mysigt med lite svansgos, du har blivit så modig Nina!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, om jag hade det som ni skulle jag också tycka det vore OK med semester, men inte om mina människor reste bort!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...