fredag 11 mars 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Om ni undrar så mår jag lite bättre idag. Eftersom ingen var här i natt och matade mig fick jag äta SJÄLV! Jag är rätt duktig på att äta även med tratt, men det vill jag inte visa så mycket för dom här på katthemmet. De kan gott tro att jag inte kan äta nånting utan att bli matad!

På förmiddagen var det flera stycken inne hos mig. Jag gosade med alla. Blogghjälpen försökte mata mig, men just då ville jag mest gosa, så jag åt bara lite och resten fick hon lämna i buren.

Nu måste jag påminna er alla om min kompis Alices auktion. Det är jättespännande! Tänk så många snälla och generösa människor det finns. Man hör ju tyvärr mest talas om dom som är dumma mot djur, men alla ska veta att det finns andra, riktiga, människor också!

På söndag kväll är sista chansen att lämna bud på auktionen.

12 kommentarer:

  1. Vilka glada nyheter att du känner dig bättre och att du äter i smyg på nätterna när ingen ser dig. Det är ju bättre att passa på att gosa på dagarna när chansen finns!
    Hoppas Alice får massor sålt eftersom det går till det bästa av alla välgörande ändamål jag kan tänka mig d.v.s. att hjälpa katter som har det svårt. Precis som du skriver finns det jättemånga snälla och omtänksamma människor också som tur är!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, vi är så glada och tacksamma över Alices initiativ. Vi behöver så väldigt väl alla slantar vi kan få. Våren har varit ovanligt tuff för oss.

      Radera
  2. Det var riktigt bra nyheter att du mår lite bättre idag.
    Det kommer säkert att bli så för varje dag som går.
    Bra att du kan smygäta lite, men ändå inte mer än att dom tror att du svälter på nätterna.
    Då kommer dom ju att mata dig på dagarna.
    Och ikväll bör du verkligen få riktigt mycket gottis.
    Jag hoppas också att Alice får in riktigt mycket pengar till Er.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är just det som är planen. De ska tro att jag svälter på nätterna så de matar mig på dagarna!

      Radera
  3. Vad bra att du kan äta och att det är lite bättre, Vi är självklart med på auktionen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vad snällt att ni är med på auktionen. Vet att ni stöttar oss även på annat sätt.

      Radera
  4. Så glad jag blir att du känner dig bättre! Men jag fortsätter förstås med tasshållningen tills jag fått veta att det dumma bråcket är borta och inte dyker upp igen. Extra gos är bra för sårläkning tror jag! Hoppas du får både gos, mat och godis (jo!) i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, bra att du fortsätter tasshällningen. Man kan inte ropa mjau ännu.

      Radera
  5. Du e så fin du
    åsa

    SvaraRadera
  6. Klart du klarar av att äta själv, du är ju en katt! MEN vi tycker du förtjänar att bli matad så länge du vill det.
    Vi är så jamarglada över alla snälla vänner som är med och bjuder på auktionen, man blir varm ända ut i svanstippen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är precis så jag resonerar. Jam FÖRTJÄNAR att bli matad. Vi har varit inne och tittat på auktionen och är jätteglada, både över ditt initiativ och över att så många bjuder på de fina nallarna.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...