fredag 31 maj 2013

Katten freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen äntligen varit här och blixtrat godispåsen som jag tycker så mycket om. När hon kom in till mig hade hon inget godis med sig! Jag var då tvungen att gå med henne ut i korridoren utanför min bur och visa var godiset fanns, så hon kunde plocka fram det. Sen gick vi tillbaka till min bur.

Blogghjälpen sa att det var svårt att går, för hon var rädd att trampa på mig hela tiden. Hon fick väl se sig för!

Nåjam, allt gick bra och jag fick smaka på godis innan hon gick vidare till alla mina kompisar. De tycker nämligen också om godis och blogghjälpen säger att man måste vara rättvis.

Nu ska jag börja förbereda öppet hus på söndag. Det är alltid nåt att göra här.

7 kommentarer:

  1. Godis är ju jättegott! Man får ju dela med sig och vara en juste kompis! Härligt med en liten promenad! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, javisst måste man del med sig (fast inte för mycket).

      Radera
  2. Den där blogghjälpen skulle helt klart ha svårt att klara det nödvändigaste utan din tassistans! Komma utan godis!!! Bara en sån sak...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det var dagens understatement. Du förstår ju? Komma utan godis!

      Radera
  3. Vilken tur att du visste vart gottiset var så du kunde jama till blogghjälpen att ta fram! Matte har hittat 3 olika smaker av dreamisarna och alla är goda, men vi gillar den gula påsen bäst med ostsmak.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, man är ju tvungen att hålla reda på precis allt här, annars blir det bara en enda röra. Jag ska se till att snarast får smaka på den gula påsen! Tack för tipset.

      Radera
  4. Det där gottiset ÄLSKAR jag också , Freddy !
    Får på tok för lite hemma hos mig också *suck*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...