onsdag 1 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag ska jag berätta hur tokigt det kan bli ibland. Det var så här.

Häromdagen fick jag en intresseanmälan. Matte och mina småmattar tyckte jättemycket om mig och jag gillade dom skaprt också. Det visade jag genom att kråma mig och buffa på dem som bara den, så de skulle förstå att jag gillade dem.

Idag gjorde blogghjälpen hembesök och allt var bra. UTOM en sak.  Matte ska nämligen ut och resa en hel del i sommar och då vill hon inte ta hem mig innan. Det betyder att jag får bo kvar på katthemmet ända till mitten av augusti.

Men eftersom matte är en riktig djurvän har hon sagt, att  om det kommer nån annan som vill ha mig och som är en bra matte eller husse, så får jag flytta dit. "Huvudsaken är att det blir bra för Freddy", sa matte.

Nu får vi se hur det blir. Men jag tycker i alla fall det känns bra att veta att jag har ett hem. Senast i mitten av augusti.

Undrar om det inte börjar bli dags att ta bort såna där semestrar?

22 kommentarer:

  1. Jam så spinnande. Förstår att det är väldigt långt kvar tills matte kommer hem, men den som väntar på något gott... borde få gottisar under tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, D E T ska ja minsann jama till blogghjälpen!

      Radera
  2. Vi fick också vänta ganska länge innan mattarna kom och hämtade oss på katthemmet, och det gick bra ändå. Du skall se att tiden riktigt flyger iväg - och du har ju mycket att göra nu, tänka igenom din packning o.s.v. Samt lära upp en ny bloggkatt, som kan ta över efter dig!

    Kurr och lycka till! önskar Jenny och Majsan, f.d. Södertälje katthemskatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny och Majsan, ja ni fick ju också vänta lite - och se så bra ni har fått det. Det är nog värt att vänta på, som ni jamar.

      Radera
  3. Vi visste att den människan snart skulle komma! För att du är så charmig. Även om du får vänta till efter semestern så blir det säkert bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle med matte, mina mattar tyckte också jag var charmig. Jag blev jättestolt!

      Radera
  4. Mjausan vilken tur att du äntligen har fått en intresse-anmälan iaf, Tassarna upp!
    Nu får vi läsa vidare vart du hamnar framöver.
    Håller tummarna iaf.

    Tasskram till dig du söta katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja ni ska få läsa det, men det dröjer nog lite.

      Radera
  5. Jaaaa!!! Så underbart att läsa!!! Vi blir så otroligt glade för din skull!! Tiden kommer att rusa iväg, du ska se att dagen du får flytta till ditt hem kommer fortare än du tror!!
    Kramar från Beata, Doris, Sunny och matte <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, jag hoppas också att tiden kommer rusa iväg. Och jag har ju mycket att göra innan jag flyttar också.

      Radera
  6. Oj vad spinnande med en intresseanmälan! Grattisjam! Men jamarns vad synd att hon skall ha sån där semester först. Vår matte brukar vara hemma hos oss på semestern, det gillar vi!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tror att min matte komemr vara hemma hos mig nästa semester, eller så får jag följa med om vi ska nånstans.

      Radera
  7. Grattis Freddy! Klart att det blir långt att vänta men nu vet du ju att du ska HEM och det är ju ändå klokt av matte och småmattarna att tänka så att det blir bra från början! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är mina mattar kloka, men det blir lång väntan ändå...

      Radera
  8. Vilka roliga nyheter! Synd att det är så långt kvar, men matte och familjen hade säkert bokat in resan för länge sedan. Det blir nog bra, det här, ska du se. Hoppas att riktigt många av dina kompisar också får intresseanmälningar. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag hoppas också att alla mina kompisar här får fina hem. Det är vi värda allihop.

      Radera
  9. Men grattis Freddy :-) Underbart att höra ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, ja, visst är det fantastiskt att lilla JAG ska få ett eget hem!

      Radera
  10. Grattis till ditt nya hem, Freddy! Verkar vara en toppenfamilj!

    Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, jag tror också det passar mig perfekt. Hoppas tiden går fort nu bara.

      Radera
  11. Åh, vilka glada nyheter, grattis Freddy! Förstår att väntan känns lång, men du vet väl vad jamspråket jamar: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :-)
    Många grattiskramar och dito klappar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, blogghjälpen har också sagt så där till mig, men jag hoppas ändå att tiden går väldigt fort.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...