tisdag 30 oktober 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Eftersom många är så snälla och säger att dom vill höra hur jag mår, så fortsätter jag med lite korta rapporter från mitt sjukläger.

Igår satte man in två nya mediciner på mig. Vår hälsoansvariga sa att jag var duktig hos vettisen och lät mig klappas och gosas med.  Jag kände ju att alla ville hjälpa mig.

Idag har jag inte kräkts, men jag är fortfarande lös i magen, så jag får stanna i karantän lite till. De prover som vi fått svar på hittills visar inget konstigt. Det tycker båda jag och blogghjälpen är bra.

Det kommer nog en kort rapport i morgon också om ni vill.


10 kommentarer:

  1. Det är bra att du håller oss informerade om hur du mår. Alla hoppas vi ju på att du ska bli frisk i din lilla mage så du kan få lämna karantänen och flytta ut till kompisarna i kattsalen igen.
    Vi håller tassar och tummar hårt för att det blir så snart.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är snällt av er att hålla tassar och tumar för mig. Håll gärna svansen också.

      Radera
  2. Jamar som Björn, både jag och mina människor vill veta hur du mår och hur det går med dig.
    Hoppas att medicinen hjälper dig.
    Fortsätter med min svanshållning.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag hoppas också att medicinen ska hjälpa mig. Snabbt.

      Radera
  3. Klart vi vill veta hur du mår. Hoppas medicinen är riktigt bra för dig och dina magbesvär så du slipper vara lös i magen. Det låter hoppfullt att proverna inte visar något konstigt. Jag håller tummarna för att du snart blir bra igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag hoppas också jag har fått rätt medicin. Fast vi har inte fått svar på avföringsprovet än.

      Radera
  4. Vi jamar som ovan, klart att vi vill höra hur du mår. Nu håller vi alla tassar och tummar för att du snart blir bra och får komma ut till dina kompisar. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jag hoppas också jag snart får flytta ut, även om det är OK här.

      Radera
  5. Tror vi är många fler som är intresserade av hur du mår än som kommenterar. Jag är också en katthemskatt som följer dig i bloggen men som aldrig tidigare kommenterat här, oavsett bloggkatt. Lycka till och jag tycker du är jättefin! Gott att du hann bli räddad och omhändertagen innan hösten och kylan kom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vad kul att du börjat kommentera nu. Både du och jag har tydligen haft tur som hamnat på ett katthem istället för att gå omkring där ute.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...