måndag 12 februari 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Jag måste tyvärr inleda den här bloggen med att vi ännu inte hittat kattungen vi söker.  Den här helgen ville de nya ägarna kontrollera fällan själva och vi har inte hört att hon har kommit tillrätta ännu. Vi fortsätter hålla tassarna här förstås.

Annars måste jag börjar förbereda styrelsemötet som är i morgon. Flera katthem har svåra tider nu. Det är tyvärr inte gratis att driva ett katthem med hyror, mat, veterinärkostnader, sand och annat.

Vi hoppas många tänker på att även en liten slant kan göra stor nytta. Som tur är vet vi att många redan tänker så. Annars skulle vi inte fått nån hjälp.

6 kommentarer:

  1. Vad ledsamt det är att läsa att den lilla kattflickan inte kommit tillrätta än. Vi ger givetvis inte upp hoppet utan fortsätter att hålla tassar och tummar så hårt vi bara kan.
    Jag ska jama till husse att swisha över en liten slant till er. Det är ni verkligen värda.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, ni är så snälla som hjälper oss hemlösa katter. Vi behöver många som ni.

      Radera
  2. Åh, jag hade hoppats att den lilla kattungen hade kommit in i värmen igen.
    Men jag fortsätter att hoppas o håller alla mina tassar för den.
    Jam, vårt katthem i stan har också bekymmer så jag skickade matte o husse dit med en del grejor som dom efterlyste.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det var bra att du skickade iväg matte och husse till ert katthem med grejer. Det är mycket som behövs på ett katthem.

      Radera
  3. Usch, stackars den lilla missen - ensam och rädd ute i stora världen! Jag vet av egen erfarenhet hur hemskt det är! Buff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, vi är många som minns hur det var att vara ensam, rädd och hungrig. Det vill man inte att nån ska behöva vara.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...