tisdag 1 mars 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

I morgon ska vår vettis Emma  komma till oss. Hon ska titta på mitt öga, fast jam tycker inte hon behöver det för det ser mycket bättre ut. Men hon får väl titta om hon vill.

Hon ska förresten flytta! Fast inte ifrån oss. Hon flyttar inte så långt, men ska utöka med större lokal, röntgen, ultraljud, eget labb och så ska de bygga ut tandvården också. Det tycker vi är jamarbra. Om ni är intresserade kan ni läsa mer  här .

Jag kan också rapportera att det var tur att jag återupptog spaningen. Det händer mycket här utanför som jag måste ha koll på! Känns skönt att vara tillbaka i jobbet igen.

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att ditt öga blivit bättre, hoppas vettisen är överens med dig om det!
    Eftersom det är en bra vettis är det nog bra att hon får mera resurser också, även jag hoppas du slipper hälsa på där. Kan tänka mig att din spaning behövs där för att det ska bli någon ordning. På det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nog känner jag att jag behövs här alltid. Utan en bloggkatt skulle nog katthemmet vara totalt kaos.

      Radera
  2. Så bra att det är bättre med ögat men jättebra att Emma kommer och tittar på det så att det inte blir något tokigt. Fönsterspaning är spinnande! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ni är ju också förstklassiga fönsterspanare har jag noterat!

      Radera
  3. Va' superbra att Emma ska utöka med det du beskriver. Jag har varit hos Emma en gång, inte kul gå till vettisen men skönt att få hjälp. Gillar Emma massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räkan, för att vara vettis är Emma toppen, men man önskar ändå att man inte behöver gå till henne.

      Radera
  4. Så härligt att läsa att ditt öga blivit bättre.
    Både tratten av och ögat bättre och nästan allt på samma gång.
    Klart att du är på G med spaningen igen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, japp! Nu är jag på G igen. Känns toppen.

      Radera
  5. Skööööönt att du börjar må bättre!!! Och intressant att läsa att vettisen behöver större lokaler med ännu mer finesser, det borde ju betyda att det iaf finns några djurägare som sköter sig:). Så skönt att du kan vara tillbaka med din spaning, kan tänka mig hur det gått utan din spaning... Inte alls:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, som tur är finns det många djurägare som sköter sig, men de talas det inte så ofta om.

      Radera
  6. Hoppas allt går/gått bra hos vettisen och att ditt öga är helt bra nu igen! Det vore en toppenbra nyhet att få!
    Vad bra att hennes klinik blir ännu bättre framöver! Skönt att veta att det finns proffshjälp att få inom räckhåll!
    Lycka till med ditt fortsatta uppdrag som vaktkatt! :)
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam vi är jätteglada att Emma utökar. Då behöver vi inte vänta så länge som vi ibland tvingas göra på t ex tandvård och röntgen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...