torsdag 30 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag är det sista öppethusdagen för det här året. Snart börjar ett helt nytt år och då ska vi fortsätta jobba för att hitta ett bra hem åt mig och mina kompisar. Det har blogghjälpen lovat. Det är många här på katthemmet som jobbar på att hjälpa oss på olika sätt, så jag känner mig lugn.

Det svåra är att få folk att förstå att de behöver en katt. Kanske skulle den som kommer med bästa idén hur man får folk att förstå att de behöver en katt eller fler, skulle vinna nåt. Jag vet inte riktigt vad vinsten skulle bestå i. Vi har ju inte så många pengar, men nåt skulle man väl kunna hitta på.

En av mina bloggkompisar, Wikki, brukar ju vara så påhittig med auktioner och sånt. Jag tror jag ska fundera över om jag kan start nån auktion också. Skulle ni vara med och bjuda då?

16 kommentarer:

  1. Vi önskar att dina människor kommer snart nu, det är absolut din tur att få dina människor. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Du kan väl alltid prova att ha en liten auktion, men bäst att kolla vilka regler som gäller. Människor har så många onödiga bestämmelser. Klart jag kan vara med och bjuda!
    Och nästa år måste dina människor komma, så är det bara!

    SvaraRadera
  3. Karin, David, Kia och Baileys30 december 2010 kl. 19:45

    Jag hoppas också att du får ett hem nästa år! Det finns det iofs ingen tvekan om att du kommer att få, så fin som du är! En vinst kan väl vara att man får ett litet hedersomnämnande i bloggen kanske? :) Det räcker väl alldeles utmärkt! Och självklart ska vi försöka vara med och buda om du har en auktion. Det vore jättespännande! Hoppas nu att du får en fin nyårsafton i din nya bur! Nospussar och tasskramar och massor med kli och gos på mage och bakom öronen önskar vi dig och alla andra katter på katthemmet! <3

    SvaraRadera
  4. Jag gjorde julkort med katter från katthemmet som trycktes upp dessutom gör jag lite skyltar med katter och roliga texter som lamineras och säljs. C:a 400 julkort såldes under november och december. Skyltar får jag tillverka i "parti och minut". Detta finns till åskådan på www.evaskatthem.se. Ett tips till andra katthem.
    Gott slut och gott nytt alla kattälskare :)

    SvaraRadera
  5. Ja nästa år kommer dina människor. Jag känner det i svansen och den brukar aldrig ha fel!

    Gott nytt på er alla på katthemmet.
    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Det låter som en jamarbra idé att starta en auktion. Tänk, om vi kattmänniskor kanske kan skicka saker till er som vi inte längre behöver, då kan ni auktionera ut det för att få ihop mer godispengar. Bra va?!

    SvaraRadera
  7. Vilket jättestort och viktigt jobb alla människorna som jobbar med/för katthemmet gör. Gissar att man ständigt måste vara på alerten och fundera ut sätt att engagera folk och få in pengar. Visst skulle vi vara med och bjuda om ni skulle ha en auktion! Hoppas att ni alla på katthemmet, med päls och utan, får ett riktigt Gott Nytt 2011! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Låter som en jamarbra ide med auktion!
    Skyltar är också en bra ide. Matte är dålig på bildprogram, men har tillgång till jamarbra skrivare och lamineringsmaskin på jobbet. Så den delen kan hon hjälpa till med om nån gör bilderna. Vi får slå våra kloka tassar ihop, så kommer vi säkert på många bra ideer!
    Vi önskar er alla ett fanKATTiskt gott nytt år!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, jag tror att de kommer snart, men jag vet inte riktigt när.

    SvaraRadera
  10. Gustav, finns det regler för att ha en auktion? Hur tokiga får tvåbeningar bli egentligen?

    SvaraRadera
  11. Karin, David, Kia och Baileys, det var snällt av er att ni vill vara med och bjuda på min auktion. Fast Gustav tror att det finns regler för hur man ska göra på en auktion. Kan det stämma?

    SvaraRadera
  12. Skat-Ann, tack för tipsen. Vi har också julkort till försäljning men laminerade skyltar tror jag inte vi har. Vi får titta på det, som politikerna säger.

    SvaraRadera
  13. Nea, det var bra att du känner i svansen att mina människor kommer nästa år. Och Gott Nytt *År på dig också!

    SvaraRadera
  14. Sippo, jamarbra idé. Då kanske vi får köpa en jättestor kåntejner och ha allt godis i!

    SvaraRadera
  15. Findus, Isak och Rasmus, ja det är ett ständigt pussel att få allt att gå ihop. Men vi kämpar för en god sak och har man en gång börjat älska katter så finns det liksom inget slut. Vi får se hur det går med auktionen. Ska fundera lite till.

    SvaraRadera
  16. Alice det var jättebra att du kan hjälpa oss. Min hjärna går ständigt på högvarv, så jag återkommer nog!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...