tisdag 7 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har det inte hänt nåt särskilt. Eller, förresten har en särskild sak hänt. Jag har fått ett mail från Lussan. Ni minns väl Lussan som jag har berättat om flera gånger på sistone. Lussan som blev så misshandlad en gång att vi blev tvungna att operera bort hennes ena öga. Länstidningen skrev en artikel om henne då så att pengar samlades in till operationen.

Efter operationen fick hon ett nytt hem. Det gick inte så bra och efter ett tag var hon tillbaka på katthemmet. Då skrev Länstidningen om henne igen och då ringde en tjej som sa att hon hade tänkt ringa redan första gången LT skrev om henne, men det blev aldrig av. Nu ville hon i alla fall ta hand om henne, för så här kunde hon ju inte fortsätta.

Nu har Lussan bott i sitt nya hem flera veckor. Hon har sällskap av matte och två andra kattkompisar. Häromnatten hoppade Lussan upp i mattes säng och sov där tillsammans med de två kattkompisarna för första gången. Hon visar mer och mer att hon trivs i sitt nya hem.

Vilken tur hon haft till slut, Lussan. Jag önskar att alla katter hade sån tur.

16 kommentarer:

  1. Det kändes bra att läsa om Lussan så här precis innan jag ska tassa in och lägga mig. Då kan jag sova gott. Åtminstone EN katt till som fått en snäll människa att ta hand om. Hoppas, hoppas att det snart är din tur också!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med goda nyheter! Nu håller vi tassarna för att din människa kommer snart. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det var kul att höra att Lussan har det det bra. Det har hon verkligen förtjänat. *spinner* Hoppas nu också att även du får ett sånt fint hem.

    SvaraRadera
  4. Vad fint att Lussan trivs så bra i sitt nya hem. Sova i sängen med kattkompisarna och matte är ett stort kliv i rätt riktning! Det värmer alltid att höra solskenshistorier om katter. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Var inte ledsen, Nikita... du skall se att lussetävlingarna får folk att tycka att du är världens sötaste katt och att de bara måste få ge dig ett hem! Vi pratar om dig med varenda katt vi känner och hoppas att det sprider sig att du behöver få en egen matte eller husse före jul... så upp med hakan, sötnos!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  6. Åh så kul för Lussan. Nu har hon en egen människa att gå lucia för på måndag.

    Din egen människa kommer nog snart Nikita.

    nosgos

    SvaraRadera
  7. Säger som klosterkatterna,
    du får säkert ett hem du oxå
    så du får inte tappa tålamodet.
    Du har ju varit där på katthemet länge nog
    Nikita,
    så du får säkert ngt eget hem du oxå,
    du söta katt.

    Tassentass
    Mimmi, Chicko, Tarzan Sessan

    SvaraRadera
  8. Gustav, jag gläds också åt alla kompisar som får ett bra hem. Snart är det nog min tur.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, visst var det kul nyheter? JAg tycker det är kul att presentera såna.

    SvaraRadera
  10. Sippo, blogghjälpen säger att när jag får ett eget hem så kommer det bli just ett sånt fint hem *drömmer*

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, jag ösnkar att alla mina kompisar, och jag också, fick sova i snälla människors sängar. Jag skulle snusa som bara den!

    SvaraRadera
  13. Klosterkatterna, det är snällt att ni talar om för alla ni känner att jag finns och behöver ett hem. Rätt som det är är det min tur!

    SvaraRadera
  14. Nea, jag hoppas också att min människa kommer snart. Fast jag väntar hellre lite till och det blir rätt människa.

    SvaraRadera
  15. Mimmi, Chicko, Tarzan Sessan, jag kommer inte att tappa tålamodet. Och inte blogghjälpen heller. Hon har lovat att jag ska få blogga ända tills vi hittar ett bra hem åt mig.

    SvaraRadera
  16. Det var roliga nyheter om Lussan! Att sova i sängen samtidigt som matte har jag däremot inte provat än, jag brukar gosa ett par minuter när hon har gått och lagt sig, sen går jag. Man kanske skall stanna kvar hos henne och Wilma nån gång och prova? *fundilerar* Jag hoppas du snart får en egen säng och en husse eller matte att sova hos!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...