fredag 18 september 2009

Katterkompisarna Ravelli och Ravioli från Södertälje Katthem presenterar sig




Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.
Våran kompis Kia fick ett nytt hem igår. Det var jätteroligt för henne. Vi vet precis hur roligt det är att få ett nytt hem, för det fick vi också för några månader sedan. Men sen hände nåt tråkigt, och nu är vi tillbaka på Södertälje Katthem. Det känns inte roligt alls.
Men det ska vi berätta mer om sedan. Kia sa när hon lämnade över bloggen till oss att det första man måste göra när man bloggar är att presentera sig, så att de som läser vet vilka det är som bloggar.
Vi heter alltså Ravelli och Ravioli. Ravelli är grårandig och vit och Ravioli är röd. Vi är jättekompisar och vi vill ha ett hem tillsammans. Vi kan inte leva utan varandra för vi tycker så mycket om varandra. På katthemmet har de lovat oss att vi ska få vara tillsammans även i fortsättningen. Det känns tryggt, även om det betyder att det tar lite längre tid att hitta ett hem. Huvudsaken är i alla fall att vi får vara tillsammans.
Vi ska snart berätta varför vi är tillbaka på katthemmet och hur det kom sig att vi kom hit första gången. Men nu vet ni i alla fall lite grann om vilka vi är och vi hoppas ni stöttar oss på samma sätt som ni stöttat Kia och många andra katter innan henne.
Ravelli och Ravioli

8 kommentarer:

  1. Vad snygga ni är! Vi vill höra er historia men vi håller en tass för att ni får ett hem snart.
    Tasskram

    SvaraRadera
  2. Klart att vi stöttar våra kattkompisar! Som Dui & Deco jamade, vi vill gärna höra er historia, men vi håller ändå tassarna för att ni ska få ett eget hem tillsammans. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  3. Hej Ravelli och Ravioli!
    Kia här! Vad kul att ni fick ta över bloggen! Hoppas att det leder till att ni får ett lika bra hem som jag har fått :) Jag har varit här i två dagar nu och jag stortrivs. Jag har gått på upptäcktsfärd i mitt nya hem och jag tycker om allting. Jag har fått en egen låda att sova i, som är jättemysig, massa fina leksaker och en kattkompis som heter Baileys som påminde mig om min kompis Kittekatten på katthemmet. Just nu får jag hjälp att skriva det här av min nya matte och husse medans jag ligger vid balkongdörren och tittar ut på den fina utsikten. Matte och husse säger hela tiden att de älskar att ha mig här. Jag ser fram emot att stanna här och lära känna Baileys, David och Karin mer. Nu hoppas jag bara att alla mina kompisar får lika fina hem som jag fått. Kram, Kia!

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Kia har berättat om er må ni tro och vi är jättegladaa att ni fortsätter stödja oss också. Vi hoppas vi snart ska få ett nytt hem. Kia

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Det känns som om vi redan känner varandra eftersom Kia har berättat så mycket om dig också. Med er hjälp ska det nog gå bra för oss också. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  6. Hej igen Dui och Deco. Blogghjälpen har visst inte fattat att det är vi som tagit över bloggen. Hon undertecknar med Kia fast hon flyttat. Tokigt, va? Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  7. Hej Kia. Visst är det kul att vi fått ta över bloggen. Och vad roligt att höra att du fått ett kanonhem. Nu måste du hjälpa oss att få ett bra hem också genom att hålla tassarna. Det kan du göra när du ligger vid balkongdörren och spanar. Finns det inte plats för 2 katter till hos dig? Hälsa Bailey. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  8. Hej igen,
    Om vi hade haft plats för er här skulle ni vara mer än välkomna. Men det känns som att ni behöver gott om plats för att springa runt och leka med varandra, och det har vi nog tyvärr inte här i vår 1:a. Men med tanke på hur charmiga ni är så råder det ingen tvekan om att ni kommer få ett fint hem som passar er, ni också. Vi håller tummar och tassar för er här hemma! /Kia, David & Karin

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...