lördag 12 september 2009

Katten Kia spinner vidare


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Undrar om ni har hunnit smälta gårdagens nyhet allihop? För min del har tiden efter mina människors besök varit ganska omtumlande.

Vi katter blir väldigt bra omskötta här på katthemmet av människor som ger oss mat, städar åt oss och ger oss medicin om vi behöver. Jag, t ex fick medicin när jag kom till katthemmet för att mitt ena öga var skadat och infekterat. Nu har jag inte ett dugg ont! Det är rena trolleriet.

Ibland har de som jobbar här lite tid över att kela och mysa med oss också, men det kan ju aldrig bli samma sak som att ha ett eget hem och egen familj. I sin egen familj jobbar man ju tillsammans. Människorna ser till exempel till att vi katter får mat och i gengäld ser vi till att de blir ordentligt kelade med. En del skrattar åt sånt, men det finns faktiskt vetenskapliga undersökningar som visar att den som kelar med en katt (hund eller annat djur kan också gå bra i nödfall) mår bättre och får t ex lägre blodtryck än de som inte har djur. Blogghjälpen har visat mig papper från såna undersökningar.

I morgon är det öppet hus här på Morabergsvägen 6D mellan 15-17. Då tycker jag ni ska komma hit och se till att mina kompisar också får bra hem.

Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...