onsdag 2 september 2009

Katten Kia kommer till insikt


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Efter de senaste bloggarna börjar jag undra om jag kanske ska utbilda mig till filosof. Jag vet inte riktigt hur man blir filosof, men blogghjälpen tyckte jag verkade ha talang för att bli en. Det är säkert ett kul jobb.

Fast jag borde ju bli fredsmäklare också. Det finns säkert nåt kattuniversitet som har bägge utbildningarna. Jag tror jag ska be blogghjälpen begära in studiematerial så jag kan börja undersöka lite.

Fast först och främst måste jag ju ha ett eget hem. Man kan inte bedriva högskolestudier på katthemmet, det blir för stökigt. Man måste ju ha studiero och det är svårt att få här. Det händer saker hela tiden. Idag har jag t ex haft möte med PR/Sponsorgruppen på katthemmet. Vi har mycket att stå i. Ni kommer nog få veta mer om vad vi planerar snart. Apropå det, är det nån som vet om det finns några bra studier i PR? Det är nog lika bra att jag förbereder mig på att börja studier i det också.

Vi hörs

Kia

2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att studera. Själv är jag utbildad i nosologi (läran att nosa upp saker) och tog nyligen examen i buskologi. (läran om buskar)
    Tänk om du skulle bli fredsmäklare, då skulle nog världen se mycket bättre ut. Fram för fler katter som fredsmäklare.

    SvaraRadera
  2. Sippo. Du är förmodligen den lärdaste av alla katter som kommenterar min blogg. Jag har mycket att lära av dig. Vi kanske skulle studera tillsammans? Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...