fredag 11 september 2009

Katten Kia har spännande nyheter...


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.


Nu ska jag minsann berätta en nyhet som heter duga för er. Igår kom det hit ett par som skulle titta på en katt. De ville ha en kompis till sin katt, som just förlorat sin kompis. De kom in i min bur. Sen kom de inte längre! De stannade jättelänge hos mig och kelade och pratade. De var jättesnälla. Sen skulle de gå, men då kallade jag tillbaka dem. Jag hade mycket, mycket mer att berätta för dem, och de kom tillbaka och lyssnade en stund till. Men sen var de tvungna att gå.

I nästa vecka ska det göras hembesök hos dem. De som jobbar här på katthemmet gör alltid hembesök innan en katt får flytta. Det gör de för att se att det är ett hem som passar den katt de sett ut. Om man bor i en lägenhet med balkong t ex måste man näta in balkongen, så inte vi kissar trillar ut och gör oss illa. Det är några som heter Jordbruksverket som bestämt det tror jag. Gissa om jag kommer att hålla tassarna den dan? Oj, så spännande det ska bli. Tänk om det blir så att jag får ett eget hem med snälla människor som vill mig väl och tar hand om mig.

Nu ska jag börja planera vad jag ska ha med mig när jag flyttar. Fast egentligen ska man inte ta ut nån glädje i förskott. Fast ibland är det väldigt svårt att låta bli.

Kia

12 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna och tassarna för att hemmet blir godkänt!!!
    De verkar vara ett toppenpar som fastnat för dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Kia!
    Vår lägenhet är mycket kattvänlig, så du har ingenting att oroa dig för :) Vi håller tummar och tassar här hemma också, och hoppas att vi ses på torsdag.

    /David, Karin och Baileys

    SvaraRadera
  3. Hej Kia:

    Vi pa andra sidan Atlanten (Vermont, USA) haller alla tassar, tummar och svansar for dej. Purring, Adam & Zoe

    SvaraRadera
  4. Vi håller tassarna vi med. Tänk om du har hittat dina snälla människor som tar hand om dig. Eh, människor som du tar hand om, menar jag ju.

    SvaraRadera
  5. Vad glada vi blir! Då håller vi våra tassar vi också! Tassskramar

    SvaraRadera
  6. Hej Kia!

    Du ska se att de är rätt människor. Ibland tar det lite tid att få pli på dem men det går..... Hoppas att deras hem är perfekt för dig. Se till att bli deras favorit tillsammans med den andra katten. Det finns faktiskt riktigt bra människor där ute också. Vi håller också tassarna för dig.
    Mjau från Krypto och Mysis

    SvaraRadera
  7. Hej Anonym. Det är bra att ni håller tummar och tassar för mig. Jag tycker också de verkar toppen. Kia

    SvaraRadera
  8. Hej David, Karin och Baileys. Det är bra att ni har en kattvänlig lägenhet. Det känns lugnande. Kia

    SvaraRadera
  9. Hej Adam & Zoe. Vad kul det är att vara världskändis! Tänk att får hälsningar ända från USA. Fortsätt hålla alla tassar, svansar och tummar för mig så jag får ett eget hem. Kia

    SvaraRadera
  10. Hej Sippo. Jo, jag ska nog ta hand om mina nya människor om allt går bra på hembesöket, fast det tror jag det gör, särskilt om du och andra fortsätter hålla tassarna. Kia

    SvaraRadera
  11. Hej Dui och Deco. Ni är så snälla allihop som håller tassarna för mig. Det verkar som om det hjälper, det märker ni väl? Kia

    SvaraRadera
  12. Hej Krypto och Mysis. Jag tror också det är rätt människor. Tänk om det fanns fler som ni och som dem. Då skulle kattvärlden och antagligen hela världen se mycket bättre ut. Fortsätt hålla tassarna är ni snälla. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...