söndag 13 september 2009

Katten Kia har mer att berätta


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Har ni varit hemlösa nån gång? Det har jag varit. Det är inte trevligt. Särskilt inte om man en gång haft ett hem där man fått mat och i alla fall lite omvårdnad. Så hade jag det.
Jag har ju redan berättat att jag blev utkastad från det hemmet och att jag hade det ganska kämpigt som hemlös utekatt, som dessutom födde ungar utomhus.
Nu kommer jag antagligen att få ett eget bra hem snart, eftersom jag fått en intresseanmälan som människor som verkar väldigt snälla och lämpliga att ta hand om en liten katt lämnat in.
Men man får inte glömma alla min kompisar som ännu inte fått nån intresseanmälan eller ett bra hem. Jag kommer nog att lämna över bloggen till nån eller några av dem som fortfarande behöver ett hem. Jag hoppas att ni som hjälpt mig på ett sånt bra sätt kommer att hjälpa dem också.
Kia

4 kommentarer:

  1. Vi blir jätteledsna när vi tänker på alla katter som inte har något hem.
    Nu är vi jätteglada att du ska få komma hem och hoppas att du får det jättebra med mycket gos och kel. Nospussar Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Vi blir också ledsna när vi tänker på alla hemlösa. *sniff*

    SvaraRadera
  3. Hej Dui och Deco. Visst är det synd om alla som inte har ett hem att bo i, där de kan få mat och värme. Hoppas jag snart kommer att få det. Kia

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Visst blir man ledsen när man tänker på alla som inte har ett eget hem. vi måste fortsätta kämpa för att alla ska få det. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...