tisdag 1 september 2009

Katten Kia filosoferar


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.

Det är oftast trevligt här på Södertälje Katthem. Ibland bråkar vi men det brukar gå över. Häromdagen fräste jag åt en av mina kompisar när blogghjälpen var här inne i buren. Då fyade hon på mig och sa att vi måste samsas. Då slutade jag att fräsa och nu är vi kompisar igen.

Ibland kan katter vara så arga på varandra så att det inte går att ha dem i samma bur. Då kommer nån som jobbar här och sätter den ena katten i en annan bur, och sedan brukar allt bli bra igen.

Om man tänker efter är det ju lite konstigt att inte alla på jorden är sams. Tänk vad trevligt det kunde vara då. Men det går tydligen inte att tänka så. En del kan helt enkelt inte acceptera andra.

Jag ska i alla fall försöka att inte fräsa mer åt nån annan katt. Och det är inte ofta jag gjort det tidigare heller, men jag blev irriterad över nåt hon gjorde och då blev det som det blev.

Jag tycker alla skulle försöka fräsa mindre åt varandra, både människor och djur. Tänk om alla kunde strunta i åtminstone en fräsning om dagen. Redan det skulle kunna förbättra världen avsevärt. Ska vi prova?

Kia

2 kommentarer:

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...