tisdag 12 maj 2009

När ska katten Pärlan få ett eget hem?

Hej, det är Pärlan från Södertälje Katthem. Nu känner ni säkert igen mina bloggar, för nu har jag bloggat ett tag.

Det är roligt att berätta för alla som vill läsa om vad som händer här på katthemmet. En del kanske inte tycker det är så mycket, men om man som jag är intresserad av det mesta så blir det ju en hel del.

Ta till exempel när det kommer in nya katter. De måste alla gå förbi min nya bur för att komma in i karantän. Där får de sitta två veckor och då blir man vaccinerad, avmaskad och omskött på alla sätt som behövs. Jag satt också i karantän när jag kom hit med mina 4 ungar. Då var jag vettskrämd och trodde alla ville oss ont. Men nu vet jag att det är precis tvärtom. Därför tycker jag det är jättemysigt att ligga i knät och gosa. Om jag får bli din katt kan vi ha jättemysigt ihop. Kom på torsdag mellan 15-17 på öppet hus så kan vi träffas.

Pärlan



3 kommentarer:

  1. Vi hoppas att Pärlan får ett hem snart! Jättesöt! :-) /Tass, katterna på Katthemmet Kompis

    SvaraRadera
  2. Hon kommer absolut få ett hem snart! Håller tassarna! katterna/ Black Jack & texas

    SvaraRadera
  3. Hej på er, både Katterna på Katthemmet Kompis och Katterna Black Jack & Texas. Det är snällt att ni tänker på mig. Det gör det mycket lättare att kämpa på. Jag förstår att även om jag inte har ett eget hem, så har jag ändå en bra tillvaro i jämförelse med många andra katter. Jag får mat, värme och sällskap så ofta nån hinner. Jag har människor som jobbar för att jag ska få ett eget hem, och som inte ger sig. Det gör inte jag heller. Det SKA gå bra, det har vi bestämt.
    Jag är jätteglad att ni stöder mig. Pärlan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...