lördag 30 maj 2009

Katten Anastasia berättar nåt kul...


Hej igen, det är Anastasia på Södertälje Katthem.
Nu har jag spännande saker att berätta må ni tro. Igår gjorde en av de snälla människor som jobbar här för att vi ska ha det bra, hembesök hos dem som gjort intresseanmälan på mig. Och gissa vad? Det är visst ett toppenhem jag kommer till. Jag kan visst få eget rum om jag vill, men det vill jag ju inte. Jag vill så klart ha alla rum, och särskilt det där mina människor är för tillfället.
På söndag ska de hämta mig. Här gäller det alltså att förbereda sig för avfärd. Hur ska jag hinna med allt? Jodå, det ska gå bra.
Jag berättade igår om hur Adrian och jag kom till katthemmet. Jag var i ganska dålig form då, så jag fick mediciner. Det smakade inte gott, men jag blev frisk i alla fall. Stackars Adrian hade nåt som hette bråck på magen som de opererade bort. Sen såldes han. Jag var jätteledsen sedan han åkt, men samtidigt glad för hans skull. Och i morgon är det alltså min tur. Jag berättar mer i morgon.
Anastasia

4 kommentarer:

  1. Vilken tur du har lilla vän. Hoppas att du kan lära dina människor mycket kattlika saker. *svanskram*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Jag ska göra allt jag kan för att vi ska trivas ihop, mina nya människor och jag. Det kommer nog gå bra. Du kanske får nån rapport så småningom. Anastasia

    SvaraRadera
  3. Åhh vad härligt att du får åka Anastasia! Det gick bväldigt fort...vem ska du lämna över bollen till nu då, alltså nästa katt blogg ;)

    Synd att jag inte hinner träffa dig någon mer! Du får må gott i ditt nya hem och glöm inte och berätta hur du har det för oss på katthemmet :)

    Alla lyckoönsksningar till dig!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym. Ja, är det inte roligt att jag ska få ett eget hem. Jag önskar att alla katter fick ett eget bra hem. I morgon börjar en av mina kompisar här på katthemmet att blogga. Vem det är säger jag inte - det får ni se i morgon. Hjälp honom till ett nytt hem också, är ni snälla. Det hjälper att ni ger stödjande kommentarer må ni tro. Anastasia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...