söndag 24 maj 2009

Fina katten Anastasia söker nytt hem


Hej det är Anastasia på Södertälje Katthem. Igår hade jag min första blogg ute. Det var jätteroligt. Blogghjälpen brukar hänga upp bloggarna på min bur så alla som vill kan läsa dem.
Idag ska jag fotograferas har jag hört. En som brukar fotografera mig säger att jag är svår att fotografera eftersom jag inte är still. Ha, ha - jag bara busar med henne. Jag kan vara still om jag vill. Får se hur jag gör idag. Det kanske ni ser i morgon.
Igår sa jag att jag skulle berätta lite om hur mitt liv varit tidigare, innan katthemmet. Som många av mina kompisar här har jag blivit utkastad och ivägkörd från det hem jag hade en gång. Det var visserligen inget vidare hem, för de verkade inte tycka särskilt mycket om mig, men jag fick ju i alla fall mat där. Inte lika god mat som här, men i alla fall.
Jag blir ledsen när jag tänker på hur jag och många av mina kompisar blir behandlade. Det är svårt att berätta om det, men jag skriver lite mer om min bakgrund varje dag, så kanske ni förstår hur jag haft det.
Idag är det öppet hus här på Morabergsvägen 6 mellan 15-17. Glöm inte det.
Anastasia

2 kommentarer:

  1. *tröstande nosbuffar* Skönt att du har det bra nu i alla fall. *svanskram*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Ja, det är bra att jag har det bra nu, men jag ska berätta mer om hur jag haft det... Anastasia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...