onsdag 8 maj 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Det kan ha varit så att blogghjälpen räddade livet på mig idag! Hon kom in på eftermiddagen med en massa mat som hon hade fått till oss katter. Hon brukar alltid komma in till mig när hon är på katthemmet och så myser vi en stund.
 
Jag låg på stolen i min bur. Då tog blogghjälpen med sig några kulor (5 st) av den diet mat jag får och la framför mig på stolen.

Som tur var orkade jag resa mig så mycket att jag fick tag på kulorna. Annars undrar jag hur det hade gått.

Sen gosade vi också. Nu väntar jag bara på att kvällspasset ska komma. Du ska jag få påfyllning i min tomma matskål.

8 kommentarer:

  1. Vilken tur att du fick några extra matkulor. Hur skulle du annars klara dig till i kväll ? Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, det hade nog aldrig gått...

      Radera
  2. Fem ynka kulor?!? Nej, nu kavlar jag snart upp pälsen och kommer och klöser någon, jamar klosterkatten Robin, som funderar på att kapa mattes bil och köra till Södertälje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jam, du läste inte fel, Kapa mattes bil!

      Radera
  3. Vilken söt bild när man ser fin fina lila tunga.
    Tror du inte att du kan få kvällspasset att fylla på lite extra i din matskål när blogghjälpen inte är där och övervakar?
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tveksamt. De är tyvärr så styrda av de som säger att jag ska banta!

      Radera
  4. Mjauade du 5 ynka kulor?!? Av dietmat dessutom?!? De syns ju nästan inte. Jag kan verkligen förstå att du börjar känna dig matt av hunger.
    Ska be matte skicka en slant så att din personal kan köpa ett förstoringsglas så att vi som läser bloggen åtminstone kan se - eller ana - att det finns godis/eller mat alls. Vi vill ju inte att ni ska tyna bort av hunger.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det var snällt av er. Åtminstone några som inte vill att jag ska tyna bort.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...