fredag 17 maj 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Nu är det jobbigt må ni tro! Först är det öppet hus i morgon med second handbutiken öppen och kaffeservering. Måste se till att det finns gott fikabröd till alla besökare.

Sen måste jag börja förbereda för vår STORLOPPIS som ska vara nästa lördag 13-16. Då blir det ännu mer att göra, för då ska det bli lotteri och kanske varm korvförsäljning om det blir fint väder.

Inte nog med det. Jag har bestämt att vi katter ska sälja fina sommardukar också! Ni kanske minns att vi sålde fina juldukar i julas? Nu gör vi likadant, fast med sommardukar. Så vad ni gör - köp inga sommardukar innan ni har sett våra! Jag kommer nog att ordna nån form av auktion i början på veckan så  att mina snälla bloggföljare får förtur att köpa dom. Vi katter håller som bäst på att räkna ut priser på alla dukar enligt samma formel som vi hade när vi räknade ut priser på juldukarna. Det är rätt komplicerat men det är noga att det blir rätt pris.

Sen kan jag meddela att vår kompis som hade så ont i munnen att han inte kunde äta nu har ätit själv!

10 kommentarer:

  1. Ååå så fiffigt med dukarna! Skönt att kompisen kan äta igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkus Boman, jam, det gäller att hitta på fiffiga saker.

      Radera
  2. Mjau, vad mycket det är som du måste ordna med. Huvudsaken är att det kommer in många pengar till er.
    Vilken lycka att kompisen kan äta själv nu!
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, vi behöver verkligen pengarna.

      Radera
  3. Blir litet orolig när jag ser ditt schema, med tanke på din svältdiet. Vad duktig du är som orkar planera allt ändå!
    Och så blir jag väldigt glad att läsa om kissen som kan äta igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, ja, det är inte lätt att jobba när magen skriker av hunger, men jag kämpar på i alla fall.

      Radera
  4. Du får inte förta dig nu när du står på svältkost. Har du ingen kompis som kan hjälpa dig lite?
    Vad spännande med allt som är på gång. Det är ju mors dag nästa söndag så då kan ju en fin duk var en bra present!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, när det är så här många komplicerade saker att sköta så jobbar jag helst själv. Visst är en morsdagsduk en fin present!

      Radera
  5. Vi behöver en duk till köksbordet!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...